اخبار و اطلاعیه

شغل هایی که با هوش مصنوعی از بین می روند

شغل هایی که با هوش مصنوعی از بین می روند

شغل هایی که با هوش مصنوعی از بین می روند : در این مقاله مشاغلی که با هوش مصنوعی از بین می روند، شغل هایی که در آینده از بین می روند را قرار دادیم . کدام شغل ها و مشاغل با آمدن هوش مصنوعی بر سر کار از بین می روند و حذف خواهند شد ؟ چه شغل ها و مشاغلی در آینده دور و نزدیک به دلیل حضور هوش مصنوعی نابود خواهند شد و از بین خواهد رفت ؟ در ادامه همراه گروه گرامرلی امیرکبیر باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

آیا هیچ‌کس در برابر این فرایند در امان نیست؟

به لطف پیشرفت‌های همه‌جانبه در حوزه اتومبیل‌های خودران، رانندگان هم تا حد زیادی شغل خود را از دست می‌دهند. همچنین باید به پیشرفت گسترده پهپادهای نظامی اشاره کنیم که می‌توانند نیاز به نیروهای نظامی را تا حد زیادی کاهش دهند. با وجود تکنولوژی‌هایی مانند گوگل دوپلکس، افرادی مانند منشی‌ها هم کنار می‌روند و کارهای آن‌ها به دستیارهای دیجیتالی سپرده می‌شود.

باید به پیشرفت فناوری چاپ سه‌بعدی هم اشاره کنیم که دیر یا زود، بخش زیادی از شغل‌های مربوط به ساخت و ساز ساختمان‌ها را زیر سایه خود قرار می‌دهد و حتی در آینده‌ی نه‌چندان دور به جایی می‌رسیم که بخش‌های مختلف ساختمان در کارخانه‌ها ساخته می‌شوند و فقط در محل نصب، سر هم بندی خواهند شد.

شغل‌های خلاقانه و تخصصی چطور؟

اگر پزشک، هنرمند یا نویسنده هستید، شاید فکر کنید که هوش مصنوعی هیچ‌وقت نمی‌تواند شغل شما را به خطر بیندازد. اما چندان هم امیدوار نباشید. با پیشرفت فزاینده هوش مصنوعی، این تکنولوژی بیش از پیش وارد حوزه‌هایی می‌شود که در سیطره خلاقیت انسانی قرار می‌گیرند.

در حال حاضر، برخی از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موسیقی‌هایی را خلق می‌کنند که بسیاری از کارشناسان این حوزه، نمی‌توانند خلق موسیقی‌های مذکور توسط کامپیوتر را تشخیص بدهند.

این موضوع برای هنرمندان حوزه‌های دیگر هم صدق می‌کند. احتمالا اخیرا با نقاشی‌های خلق شده توسط هوش مصنوعی روبرو شده‌اید که مرتبا در این زمینه بهتر می‌شوند و حتی یکی از آن‌ها، می‌تواند سبک‌های هنری معروف را با دقت زیادی تقلید کند. از دیگر شغل‌هایی که در برابر پیشرفت‌های هوش مصنوعی در امان نیستند، می‌توانیم به نویسندگان و مترجمان اشاره کنیم. به‌عنوان مثال خبرگزاری آسوشیتدپرس، از چند سال قبل برای پوشش خبری لیگ‌های رده‌پایین بیسبال، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این یعنی تا مدتی دیگر اخبار مربوط به رونمایی گوشی‌های جدید هم توسط هوش مصنوعی نوشته می‌شود.

معرفی مشاغلی که با گسترش هوش مصنوعی حذف می‌شوند!

مدیریت خدمات مشتریان

برای انجام وظایف محوله جایگاه مدیریت خدمات مشتری، نیازی به داشتن سطح بالایی از هوش اجتماعی یا احساسی نیست. اکنون بسیاری از شرکت‌ها برای پاسخ به سؤالات متداول و سؤالات مربوط به پشتیبانی مشتری، به هوش مصنوعی متکی هستند. چت‌بات‌ها نه‌تنها به بخش مهمی از تعامل با مشتری تبدیل شده‌اند؛ بلکه آن‌ها بسیاری از پرس‌وجوهای داخلی را نیز پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین یکی از مشاغلی که در آینده نزدیک از میان خواهند رفت، مشاغلی است که نیاز به داشتن هوش انسانی ندارند.

در حال حاضر همه ما از چت‌بات‌ها در جایی استفاده کرده‌ایم. بیشتر وب‌سایت‌ها یک پاپ‌آپ دوستانه در گوشه پایین سمت راست ارائه می‌کنند که از ما می‌پرسد آیا به کمک نیاز داریم یا خیر و در بسیاری از موارد آن‌ها بسیار خوب کار می‌کنند. برای درخواست‌های ساده، این ربات‌ها در رفع سریع مشکلات مشتریان بسیار موفق هستند. البته پرس‌وجوهای پیچیده‌تر همچنان ناگزیر با هدایت مجدد به یک شخص واقعی ختم می‌شوند. باگذشت زمان، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی اجازه دهد که این مکالمات بیشتر و بیشتر بدون نیاز به تعامل انسانی انجام شود.

شغل هایی که با هوش مصنوعی از بین می روند

مشاغل مالی، حسابداری و ورود اطلاعات

نابودی مشاغل با هوش مصنوعی به روی مشاغلی مثل حسابداری و ورود اطلاعات نیز اثر خواهد گذاشت. هم‌اکنون نیز در کشور خودمان شاهد رواج نرم‌افزارهای مختلف و متنوعی در زمینه حسابداری هستیم. نرم‌افزارهای حسابداری هلو، پارسیان، رافع و غیره، کار را برای شرکت‌ها راحت کرده است. اگرچه که راه‌اندازی، یادگیری و استفاده از این نرم‌افزارها هزینه‌بر است. اما در مقایسه با پرداخت حقوق ماهانه، بیمه و سایر هزینه‌های مربوط به استخدام یک کارمند به‌مراتب کمتر خواهد بود.

علاوه بر مشاغل مالی حسابداری، مشاغلی که به واردکردن اطلاعات شرکت مربوط می‌شوند نیز از بین خواهند رفت. چیزی که در کشور خودمان نیز در 15 سال اخیر شاهد آن بوده‌ایم. یعنی نرم‌افزارهایی مانند مایکروسافت آفیس توسط شرکت‌ها استفاده می‌شوند. استفاده از هوش مصنوعی در این نقش شغلی تضمین می‌کند که داده‌ها به‌درستی جمع‌آوری، ذخیره و تجزیه‌وتحلیل می‌شوند. یعنی جایی برای خطای انسانی وجود ندارد. همچنین تحقیق و تحلیل بازار نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور توسط ربات‌ها صورت می‌گیرد.

یکی از مشاغلی که در آینده خیلی نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد، خدمات فروشندگی و خرده‌فروشی است. خدمات خودکار به‌سرعت جایگزین آن‌ها خواهد شد. البته هم اکنون نیز شاهد گسترششان مثل فروش آنلاین و اتوماتیک از طریق وب‌سایت‌ها برای فروش مجازی، هستیم. حتی دستگاه‌هایی که در سطح شهر و مراکز عمومی به‌صورت خودکار کالاهایی نظیر آب‌معدنی و غیره را می‌فروشند. همچنین ربات‌ها در حال جایگزینی مشاغل خرده‌فروشی در بسیاری از شرکت‌های خرید هستند.

نابودی شغل مأموران امنیتی با گسترش هوش مصنوعی

امنیت همیشه مهم است. بسیاری از خانه‌ها و شرکت‌ها همیشه به دنبال محافظت برای اطمینان از ایمنی خود هستند. بااین‌حال، احتمالاً شاهد جایگزینی نقش‌های پرسنل امنیتی سنتی با هوش مصنوعی خواهیم بود. فناوری‌هایی مانند تشخیص چهره و تشخیص الگوی انسان به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا تهدیدات بالقوه را پیگیری کنند. حتی می‌تواند حرکات آن‌ها را پیش‌بینی کند. سپس می‌توان از این اطلاعات برای راه‌اندازی دستگاه‌های حفاظتی خودکار مانند کرکره‌ها و هشداردادن به نگهبانان انسانی یا پلیس استفاده کرد.

در حال حاضر شاهد این نوع فناوری با استفاده گسترده توسط مجریان قانون، به‌ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت بالا، هستیم. یعنی به‌راحتی و بدون استخدام نگهبان، پرداخت بیمه و حقوق به وی، از سیستم‌های امنیتی استفاده می‌کنیم! متخصصان نظامی مطمئن هستند که میدان‌های نبرد آینده از روبات‌هایی تشکیل خواهد شد که می‌توانند بدون نظارت دائمی دستورات را دنبال کنند. در حال حاضر هم ربات‌ها به طور قابل‌توجهی در عملیات نظامی برای کارهای مختلف مانند نظارت، اطلاعات و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شوند.

نابودی مشاغل با هوش مصنوعی : مشاغل تولیدی

در واقع این موضوع مدت‌ها قبل اتفاق افتاده است. استفاده از رباتیک در بخش تولید، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارد. جنرال موتورز به‌عنوان اولین تولیدکننده بزرگی شناخته می‌شود که رباتیک را وارد خط مونتاژ خود کرد. باگذشت زمان، احتمالاً تعداد کمتری از انسان‌ها در کارخانه‌ها کار می‌کنند. اگرچه احتمالاً همیشه نیاز است تا سطوحی از نظارت انسانی وجود داشته باشد.

نابودی مشاغل با هوش مصنوعی : پزشکی

ما در حال حاضر شاهد انجام اقدامات حیاتی توسط ربات – جراحان در سراسر جهان هستیم. پزشکان رباتیک در مقایسه با همتایان انسانی خود، درمان‌های دقیق و مؤثرتری برای بیماران خواهند داشت. همچنین به دلیل اقدامات ضدعفونی و استریل بیشتر و عدم امکان خطای انسانی احتمال عفونت در بیماران به‌مراتب کمتر است.
نابودی مشاغل با هوش مصنوعی

راهنمای جان سالم به در بردن از تهدید هوش مصنوعی

اگر می‌خواهید در چنین آینده‌ای همچنان کار خود را حفظ کنید تا کارتن‌خواب نشوید، می‌توان کارهایی را انجام داد. اول از همه، یادگیری مهارت‌های جدید به شدت توصیه می‌شود. فارغ از شغلی که در حال حاضر درگیر آن هستید، از یادگیری دست نکشید و مرتبا مهارت‌های جدید مفید یاد بگیرید.

به خاطر داشته باشید که هوش مصنوعی عمدتا شغل‌های تکراری را نابود می‌کند و شغل‌هایی که با حل مشکلات و تفکرات خلاقانه سر و کار دارند، به این زودی‌ها از جانب هوش مصنوعی در معرض خطر قرار نمی‌گیرند. اگر در حوزه IT فعالیت دارید، در بخش‌های مختلف مانند سرور، برنامه‌نویسی، طراحی وب و دیگر بخش‌ها مهارت خود را افزایش بدهید. با این کار می‌توانید در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشته باشید. اگرچه بسیاری از شغل‌های مربوط به برنامه‌نویسی به هوش مصنوعی واگذار می‌شود، اما تا مدت‌ها برنامه‌نویسی‌های پیشرفته به دست انسان انجام خواهد شد. در ضمن نباید اهمیت بسیار زیادی ارتباطات انسانی و روابط عمومی را از قلم بیندازیم.

سخن آخر

باید این حقیقت را قبول کنید که ربات‌ها و هوش مصنوعی دیر یا زود شغل شما را از آن خود می‌کنند. چنین فرایندی از سال‌ها قبل آغاز شده و روزبه‌روز به سرعت آن افزوده می‌شود. در این زمینه، سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که چه زمانی شغل شما نابود می‌شود. اگر شغلتان نیازمند مهارت پیچیده و چند جانبه‌ای است، احتمالا در برابر این فرایند در امان خواهید بود. همچنین این موضوع برای افرادی که شغلشان تا حد زیادی مربوط به آموزش و ارتباطات انسانی است، تقریبا صدق می‌کند. اما اگر شغل شما شامل انجام کارهای تکراری بدون خلاقیت است، بهتر است به فکر یادگیری مهارت‌های جدید موثر باشید.

برای خرید اکانت wordtune  ، اکانت Ginger  و اکانت Quillbot کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید