اخبار و اطلاعیه

بهترین نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی

نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی

بهترین نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی : یکی از مهمترین مراحل نگارش مقاله انگلیسی استفاده از یک نرم افزار ویرایش متن انگلیسی برای ویرایش حرفه ای و ادیت تخصصی مقاله انگلیسی است. زیرا ممکن است به دلیل عدم ویرایش متن انگلیسی مقاله، ناخواسته دستورات گرامری زبان انگلیسی را اشتباه نوشته باشید و مقاله شما ریجکت شود.

گاهی اوقات مشاهده می شود که نویسنده ایرانی قصد دارد مقاله خود را در یک ژورنال فارسی زبان چاپ کند و زبان نگارش مقاله نیز فارسی بوده است اما به دلیل اشتباهات املایی متعددی که در رخ داده است پذیرش نمی شود. برای یک فارسی زبان تشخیص غلط املایی در جملات فارسی و تصحیح آنها به تبع راحت تر از تشخیص آنها در یک جمله انگلیسی است. بی شک همانطور که در هنگام نوشتن جملات فارسی ممکن است گرامرها، دستور زبان فارسی، علائم نگارشی و … اشتباه نوشته شود رخ دادن اشتباه املایی و گرامری در مقاله انگلیسی نیز امری طبیعی است. این ایرادهای ویرایشی در بسیاری از موارد دلیل ریجکت مقاله شما می شود.

زمانی که قصد چاپ مقاله در ژورنال معتبر را دارید خیلی مهم است که مقاله شما فاقد هر نوع غلط املایی و گرامری باشد. همچنین لحن و ساختار جملات باید کاملا نیتیو باشد. شاید به ظاهر مقاله شما نیازی به ویرایش متن انگلیسی نداشته باشد اما ممکن است لحن جملات برای خواننده ای که زبان مادری او انگلیسی است عامیانه باشد و چینش کلمات، خوانش متن، وزن دهی کلمات و … برای یک مقاله علمی مناسب نباشد. وجود این مسائل نه تنها باعث می شود مبتدی به نظر برسید بلکه باعث ریجکت مقاله شما نیز می شود. به عبارتی، مقاله ای که ویراستاری و ادیت نشده باشد شانس پذیرش بسیار کمی دارد.

خوشبختانه امروزه نرم افزارهای ویرایش متن انگلیسی زیادی وجود دارد که از آنها می توان برای تشخیص سریع غلط املایی و گرامری در متون انگلیسی استفاده کرد. با توجه به اهمیت ادیت متن انگلیسی مقالات در این پست قصد داریم تا بهترین نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی را به شما معرفی کنیم با گروه گرامرلی امیرکبیر همراه باشید.

بهترین نرم افزار ویرایش مقالات انگلیسی

نرم افزار گرامرلی Grammarly

نرم افزار گرامرلی Grammarly در سال 2009 توسط الکس شوچنکو و ماکس لیتوین به بازار معرفی شد.  هدف از طراحی این نرم افزار ویرایش انگلیسی مقالات بهبود نوشته‌های انگلیسی است. با این نرم افزار می‌توان املا کلمات، ساختار جملات، دستور زبان و گرامر به کار برده شده در متون انگلیسی را چک کرد. با کمک این نرم افزار می‌توان حروف اضافه به کار برده شده برای افعال و تطابق فعل و فاعل را چک کرد. اگر چنین اشتباهاتی در نوشته وجود داشته باشد، نرم افزار گرامرلی این اشتباهات و علت آن را نشان می‌دهد و عبارت درست را پیشنهاد می‌دهد. همچنین برای چک کردن سرقت ادبی نوشته نیز می‌توان از این نرم افزار استفاده کرد.

نرم افزار Grammarly هم برای افراد غیر انگلیسی زبان و هم برای افراد انگلیسی زبان، مفید است. این نرم افزار ویرایش انگلیسی مقالات برای افرادی که با نگارش متون انگلیسی سروکار دارند، بیشترین کاربرد را دارد؛ افرادی مانند وبلاگ نویسان، کارشناسان تولید محتوا، نویسندگان، متخصصان که می خواهند گزارش و نوشته دقیقی را در رسانه‌های اجتماعی و مقالات علمی ارائه دهند. همچنین دانشجویانی که می‌خواهند مقاله و پایان نامه به انگلیسی بنویسند با  کمک این نرم افزار می‌توانند اشتباهات گرامری، املایی و ساختاری نوشته خود را به حداقل برسانند.

 نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی

نرم‌افزار ویرایشگر متن همینگوی Hemingway

می‌توان گفت نرم‌افزار ویرایش متن همینگوی برای واقعی‌تر شدن متن نوشته شده است. نرم‌افزار همینگوی با بررسی جملات متن، آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و برای روان‌شدن و خوانایی متن، پیشنهادهای ویرایشی و نگارشی ارائه می‌کند.

ویرایشگر همینگوی هر بخش از متن را با استفاده از رنگ‌های مختلف برجسته می‌کند. هر یک از این رنگ‌ها بیانگر پیشنهاد متفاوتی برای جملات است.

رنگ زرد: همینگوی جملات طولانی را با رنگ زرد نشان می‌دهد و تقسیم یا ساده کردن آن‌ها را پیشنهاد می‌کند.

جملات قرمز: رنگ قرمز به معنای ساختار جملات طولانی یا عبارت‌های پیچیده است که خوانندگان را گیج می‌کند.

کلمات بنفش: کلمات بنفش جایگزین مناسب‌تر و ساده‌تری دارند. برای دیدن پیشنهاد همینگوی، نشانگر را روی آن‌ها نگه دارید.

کلمات آبی: کلمات آبی قیدهایی است که ممکن است نشانهٔ ضعف زبانی باشد. همینگوی معتقد است که این کلمات بهتر است حذف شوند.

عبارات سبز: سبز نشان‌دهندهٔ صدای منفعل است.

نرم‌افزار همینگوی یک تحلیل‌کنندهٔ گرامری متن، مانند گرامرلی نیست اما سبک و محتوای نوشته را با ارائهٔ پیشنهادهای توصیفی و کوتاه به شکل غیرقابل‌انکاری بهبود می‌بخشد.

 نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی : جینجر “Ginger”

جینجر یک برنامه ادیت متن انگلیسی آمریکایی- اسرائیلی است که همانند گرامرلی یک غلط گیر خودکار می باشد. این برنامه قادر است انواع اشتباهات تایپی از ساده گرفته تا پیچیده را تشخیص دهد. سپس با برجسته سازی(هایلات) اشتباهات با رنگ آبی آنها را به شما نشان می دهد. جینجر نیز همانند گرامرلی در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می شود که نسخه رایگان آن نسبت به گرامرلی امکانات بیشتری دارد و خطاها را بهتر از گرامرلی نشان می دهد. همچنین لیستی از کلمات مترادف و جملات مناسب را برای جایگزین کردن با جمله اشتباه نشان می دهد که از بین آنها می توانید به دلخواه انتخاب کنید.  این برنامه را می توان به عنوان یک افزونه روی مرورگر کروم نصب کرد. همچنین امکان نصب بر روی تلفن های اندرویدی و IOS برای ویرایش آنلاین متن انگلیسی نیز وجود دارد.

جینگر در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی  فعالیت می کند. این ابزار به کاربران کمک می کند تا اصلاح متن انگلیسی را انجام دهند و محتوایی با گرامر انگلیسی صحیح و بدون غلط املایی بنویسند. در واقع می توان گفت جینجر برای رفع ایرادات دستوری و املایی انتخاب مناسبی است اما به دلیل اینکه قادر به ترجمه و پردازش دقیق زبان فارسی نیست نمی تواند آن را به زبان نیتیو ترجمه کند. بنابراین برای ترجمه صحیح متون فارسی به انگلیسی و ادیت متن انگلیسی همچنان به یک مترجم و ویراستار نیتیو نیاز خواهید داشت.

نرم افزار ادیت مقالات انگلیسی برنامه “White Smoke”

وایت اسموک یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای ویرایش متن انگلیسی است که بلاگرها، زبان آموزان، نویسندگان و … از آن برای غلط گیری املایی و دستوری آنلاین استفاده می کنند. این برنامه از کیفیت تصحیح لغات بالایی برخوردار است و انواع غلط های املایی، گرامری، نقطه گذاری اشتباه، دستور زبان زبان و حتی لحن جملات را نیز تصحیح می کند. این نرم افزار ویرایش متن انگلیسی، با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران کمک می کند تا اشکالات گرامری، املایی و ساختاری مقالات خود را اصلاح کنند

وایت اسموک گرچه نرم افزار بسیار کاربردی و محبوبی است اما برای مقالات علمی تخصصی مناسب نیست و نمی تواند جملات و اصطلاحات تخصصی  اشتباه را با جملات و اصطلاحات علمی مناسب جایگزین کند. به همین دلیل تنها برای اصلاح متن انگلیسی ساده ای که بار علمی بالایی ندارد مناسب است و قادر به ویراستار نیتیو متن انگلیسی نیست.
 نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی

پرو رایتینگ اید ProWritingAid از نرم افزارهای ویرایش مقالات انگلیسی

ProWritingAid یک ویرایشگر دستور زبان و سبک نوشته، ویژهٔ نویسندگان ژانرهای مختلف است. این نرم‌افزار ویرایش متن، به شما در حذف خطاهای نگارشی و بهبود دستور زبان کمک شایانی می‌کند.

برای دسترسی به نرم‌افزار ویرایش ProWritingAid، می‌توانید از مرورگرهای وب، Google Docs و Microsoft Word استفاده کنید.

این ویرایشگر نیز گزارش خود را مانند نرم‌افزار همینگوی در قالب رنگ‌ها به کاربر نمایش می‌دهد. اشتباهات املایی با رنگ قرمز، سبک نادرست نوشته با رنگ زرد و اشتباهات دستور زبان را با رنگ آبی نشانه‌گذاری می‌کند.

ProWritingAid گزارشی از متن شما در رفع مشکلاتی مثل کلمات بیش‌ازحد استفاده‌شده، مبهم و انتزاعی، زمان نادرست افعال، طول جملات و خوانایی کلی متن تولید می‌کند و روش‌هایی را برای بهبود آن ارائه می‌کند.

این ابزار مانند یک مربی نویسندگی، نوشته‌تان را در برابر بهترین‌های ژانر شما قرار می‌دهد.

با مراجعه به سایت ProWritingAid شما می‌توانید به نسخه‌های رایگان و پرمیوم این نرم‌افزار دسترسی داشته باشید. یکی از مزیت‌های دیگر ProWritingAid رایگان‌بودن آن است. شما می‌توانید با پرداخت هزینهٔ سالیانه یا خرید اشتراک مادام‌العمر به تمامی امکانات این ویرایشگر دسترسی پیدا کنید.

برنامه ادیت مقاله “Reverso”

این برنامه غلط املایی و گرامری متون انگلیسی را به صورت خودکار بررسی و ادیت متن انگلیسی را انجام میدهد. این نرم افزار ویرایش متن انگلیسی می تواند زمان فعل، عدم انطباق فعل و فاعل، حروف اضافه نادرست، اشتباهات تایپی و اشتباهات نقطه گذاری را تصحیح کند. همچنین قابلیت تشخیص سرقت ادبی و پارافریز را نیز دارد.

مطالب مرتبط