اخبار و اطلاعیه

بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

معرفی بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله : بله، دنیا در هر گوشه ای در حال تغییر است و صنعت ترجمه نیز از این قاعده مستثنی نیست. گفته می‌شود، ده‌ها مترجم با آخرین تحولات ترجمه ماشینی همراه شده اند و ابزارهای هوش مصنوعی را در زندگی کاری روزانه خود به کار می برند.

اشتباه نکنید، ما مدعی نیستیم که نویسندگان قرار است شغل خود را از دست بدهند. اما، آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، هوش مصنوعی وجود دارد، و همه باید سعی کنند از آن بهره ببرند. از آنجایی که ترجمه‌های ماشینی متن را به سرعت ارائه می‌کنند، می‌توانید تولید محتوا را تسریع کنید و محتوا را به دفعات بیشتری منتشر کنید. از این رو، ما تصمیم گرفتیم برخی از بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله را معرفی کنیم با گروه گرامرلی امیرکبیر آشنا باشید.

ترجمه ماشینی چیست؟

ترجمه ماشینی یا MT، تبدیل خودکار یک زبان به زبان دیگر است. نرم افزار ترجمه ماشینی متن را از زبان مبدا به متنی معادل در زبان مقصد تبدیل می کند. کیفیت ترجمه ماشینی متفاوت است، زیرا برخی از برنامه ها ترجمه های دقیق تری نسبت به سایرین تولید می کنند.

ابزار ترجمه هوش مصنوعی چیست؟

ترجمه ماشینی یا MT، تبدیل خودکار یک زبان به زبان دیگر است. نرم افزار ترجمه ماشینی متن را از زبان مبدا به متنی معادل در زبان مقصد تولید می کند. کیفیت ترجمه ماشینی متفاوت است، زیرا برخی از برنامه ها ترجمه های دقیق تری نسبت به سایرین ایجاد می کنند.

ترجمه ماشین عصبی چیست؟

ترجمه ماشین عصبی (NMT) به همراه شدن یک سرویس ترجمه ماشینی با یک شبکه عصبی مصنوعی برای ارائه نتایج بهتر نسبت به ترجمه های استاندارد اشاره دارد.

ابزارهای NMT پتانسیل بالایی دارند و توسط شرکت هایی مانند Google Translate و DeepL توسعه یافته اند.

ترجمه ماشین عصبی برخی از کاستی های روش های قبلی ترجمه ماشینی مانند خوانایی ضعیف و ناسازگاری با برخی از زبان ها را برطرف کرده است.

سرویس های ترجمه تمایل دارند ترجمه های ماشین عصبی را با تجربه انسانی ترکیب کنند تا اطمینان حاصل شود که محصول ترجمه شده متناسب با هدف مورد نظر است. محتوا شامل عبارات مناسب و ارجاعات اجتماعی یک زبان است.

بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

استفاده هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان مقاله طرفدارانی را برای خود پیدا کرده است. گروهی در تلاش هستند برای سرعت دادن به فرایند نوشتن و چاپ مقاله از ابزار هوش مصنوعی ترجمه مقاله استفاده کنند. در اینجا، تعدادی از مهمترین  سایت های هوش مصنوعی که میتوانند در نوشتن و چاپ مقاله به شما کمک کنند را معرفی می کنیم.

 ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

Google Translate

گوگل ترنسلیت احتمالاً محبوب‌ترین ابزار موجود در این لیست است که شاید با آن آشنایی داشته باشید.

ابزار ترجمه ماشینی گوگل می‌تواند به شما کمک کند متن، اسناد و وب‌سایت‌ها را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید. این ابزار کاملاً رایگان و بسیار در دسترس است و برای کار با آن فقط باید متن خود را تایپ کنید یا سندی را آپلود کنید و سپس روی دکمه ترجمه (Translate) کلیک کنید.

Google Translate از ۱۰۹ زبان دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند و همچنین از طریق اپلیکیشن آن می‌توانید تصاویر و متون دست‌نویس خود را ترجمه کنید.

ویژگی‌های Google Translate:

  • اپلیکیشن موبایل و نسخه وب
    پشتیبانی از چندین زبان جهان
    ویجت مخصوص ترجمه
    حالت مکالمه روی موبایل که با وجود آن می‌توانید مکالمات خود را به‌صورت همزمان ترجمه کنید
    حالت ترجمه آفلاین روی موبایل

Amazon Translate

تنها گوگل و مایکروسافت از جمله غول‌های فناوری نیستند که بهترین ابزار ترجمه با هوش مصنوعی را ارائه کرده‌اند و آمازون نیز در این بازار قدم گذاشته است. Amazon Translate یک سرویس ترجمه ماشینی است که برای ارائه ترجمه‌های با کیفیت بالا و سریع خود از یک مدل یادگیری عمیق استفاده می‌کند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوای خود را برای پلتفرم‌های مختلفی مانند اپلیکیشن، وبلاگ، وب‌سایت و موارد دیگر بومی‌سازی و متمرکز کنید. علاوه بر این از قالب‌های محتوای مختلفی مانند اسناد Word، صفحات گسترده اکسل و ارائه‌های پاورپوینت نیز پشتیبانی می‌کند.

آمازون ترنسلیت همچنین از قابلیت ترجمه خودکار ایمیل، چت، هلپ دسک و برنامه‌های رزرواسیون پشتیبانی می‌کند تا به این طریق قابلیت ارتباطات بین زبانی را فراهم کند.

با این حال، آمازون هوش مصنوعی ترجمه خود را مانند گوگل و مایکروسافت به‌طور رایگان ارائه نکرده است و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید که در طرح‌های مختلفی ارائه شده است. (شروع از ۱۵ دلار به ازای هر یک میلیون کاراکتر)

ویژگی‌های Amazon Translate:

  • ترجمه دسته‌ای و بلادرنگ
    شناسایی خودکار زبان
    پوشش زبان گسترده
    پشتیبانی از فرمت‌های مختلف محتوا
    ادغام با برنامه‌های دیگر
    اصطلاحات سفارشی

Bing Microsoft Translator

مایکروسافت غول فناوری دیگری است که از طریق سرویس ابری ترجمه ماشینی Bing Microsoft Translator امکان ترجمه کردن با هوش مصنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده است.

از طریق این ابزار نیز می‌توانید متن و صدای خود را با کمک سرویس‌های ابری به ۱۰۵ زبان از جمله فارسی ترجمه کنید. همچنین سرویس مترجم همزمان آن امکان ترجمه مکالمات و تصاویر را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های Bing Microsoft Translator:

  • ترجمه مکالمات
    ترجمه متن، تصاویر و مکالمات به‌طور همزمان
    داشبورد مدیریت پروژه‌ها
    امکان ویرایش داخلی
    اپلیکیشن موبایل
    ویجت مخصوص ترجمه

نرم افزار ترادوس استودیو   (SDL Trados Studio)

نرم افزار ترادوس استودیو  بی شک یکی از نرم افزار های پیشرو در ارایه خدمات ترجمه با هوش مصنوعی است. این نرم افزار بومی شده، سرویس های مختلفی برای خدمات ترجمه و مدیریت محتوی چند زبانه ارایه می دهد. نرم افزار ترادوس استودیو برای ساده‌سازی فرآیند ترجمه، افزایش همکاری و بهبود کیفیت ترجمه بوجود امده و گروهی از ویژگی‌ها و ابزارها را برای مدیریت حافظه ترجمه، مدیریت اصطلاحات و مدیریت پروژه ارائه می‌دهد.

چت جی بی تی (ChatGPT) و ترجمه رایگان مقاله

هوش مصنوعی چت جی بی تی، به دلیل عملکرد فوق العاده و توانایی انجام کارهای مختلف و پیچیده، توجه همه را به خود جذب کرده است. این چت بات، به گونه  ای طراحی شده که قادر به درک نسبتا بالایی از زبان انسان بوده و می تواند در جواب سوالات ما، جواب های تقریبا دقیقی را ارایه دهد. البته بتدریج با پیشرفت های بعدی، به احتمال زیاد، قابلیت های بیشتری هم از خود نشان خواهد داد.

استفاده از چت جی بی تی (ChatGPT) برای ترجمه مقالات علمی، به سرعت مورد استقبال دانشحویان و پژوهشگران قرار گرفت و به همین دلیل نرم افزارهای هوش مصنوعی ترجمه مقاله با اسامی مختلف به بازار آمده که هر یک ادعای بهترین هوش مصنوعی ترجمه مقاله را دارند. اما تاکنون  هیچکدام از نسخه های ارایه شده، ما را از ترجمه دقیق انسانی و ویرایش نیتیو بی نیاز نکرده است.

DeepL از بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

DeepL یک نرم افزار ترجمه ماشینی محبوب است که در حال تبدیل شدن به ابزاری برای مشاغل و افراد گوناگون است. DeepL به دلیل ترجمه های دقیق و ظریف خود شهرت خوبی دارد.

مشتریان به رابط بصری DeepL و گزینه یکپارچه سازی Windows/iOS یکپارچه اهمیت زیادی می دهند.

DeepL شهرتی خوبی را برای ترجمه های ماشینی با کیفیت بالا ایجاد کرد. با این حال، گاهی اوقات می تواند نتایج نادرستی نیز ارائه دهد. بنابراین، بهتر است قبل از انتشار نسخه، خروجی نهایی را ویرایش کنید.

DeepL یک ارائه دهنده ترجمه ماشینی درجه یک است که ترجمه هایی با کیفیت بالا ارائه می دهد، اما گزینه های سفارشی سازی را ارائه نمی دهد. اما، DeepL فقط ترجمه ۲۶ زبان را ارائه می دهد در حالی که سایر رقبا تا ۱۰۰ زبان را انجام می دهند.

ویژگی ها

  • ترجمه سندها
  • یکپارچه سازی برنامه
  • ویجت ترجمه وب سایت
  • ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده

 ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

Reverso Translation از ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

Reverso یک نرم افزار رایگان ترجمه هوش مصنوعی است که از ترجمه به ۱۸ زبان پشتیبانی می کند. در Reverso، فقط باید متون را تایپ کنید یا کلمات را به زبان بیاورید تا ترجمه های دلخواه را دریافت کنید.

به غیر از ترجمه، Reverso به کاربران در بهبود مهارت های زبانی و گسترش دانش واژگان خود کمک می کند. متون ترجمه شده همراه با مثال‌ها و توضیحات مرتبط به کاربران کمک می‌کنند تا بر مهارت‌های نوشتاری، گفتاری و خواندن تسلط بیشتری پیدا کنند.

ویژگی ها

  • ترجمه سند
  • استفاده از مثال های درون متنی
  • راهنمای تلفظ
  • فلش کارت
  • سابقه جستجو
  • فهرست واژگان

گوگل بارد (Google Bard)، از بهترین ابزار های هوش مصنوعی برای ترجمه مقاله

گوگل بارد، هوش مصنوعی و سیستم تولید متن و مقاله است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته است. گوگل بارد به کمک شبکه عصبی و یادگیری عمیق قادر است که به دقت و سرعت بالا مقاله، شعر و یا داستان کوتاه ایجاد کند. برای استفاده از گوگل بارد، باید با حساب کاربری گوگل (Gmail)  وارد سایت رسمی آن، به آدرس bard.google.com شوید. توجه داشته باشید که مقالات و متونی که توسط گوگل بارد تولید می شوند، باید حتما توسط انسان کنترل دقیق و نهایی شوند. هر چند گروهی اعتقاد دارند که گوگل بارد، در آینده بهترین هوش مصنوعی ترجمه خواهد شد، شرکت گوگل، اعلام کرده که در ابتدای مسیر است.

مطالب مرتبط