اخبار و اطلاعیه

بین Turnitin و Grammarly کدام بهتر است؟

Turnitin و Grammarly

Turnitin و Grammarly دو ابزار متفاوت هستند که به اهداف و مخاطبان متفاوتی خدمت می کنند.با خرید اکانت Turnitin و خرید اکانت گرامرلی پرمیوم می توانید از تمام امکانات آن بهره مند بشین.

در حالی که هر دو ابزار Turnitin و Grammarly عملکردهای استثنایی را ارائه می دهند، اما برای همه ایده آل نیستند.بنابراین، اکنون سوال این است که کدام یک از Turnitin و Grammarly بهتر است؟

به عنوان یک کاربر Grammarly در سه سال گذشته، تصمیم گرفتم آن را با Turnitin مقایسه کنم تا ببینم کدام گزینه بهتر است.به جرات می توان گفت، نتایج کاملاً شگفت انگیز بود.

برای بررسی Turnitin و Grammarly هیجان زده هستید؟ این مقاله از گروه گرامرلی امیرکبیر را بیشتر بخوانید تا بفهمید کدام یک برنده نبرد بین دو ابزار محبوب Turnitin و Grammarly است!

بررسی اجمالی گرامرلی

گرامرلی (Grammarly) با هدف غلط‌گیری، رفع ایرادات نگارشی و گرامری و مبارزه با سرقت علمی، در سال ۲۰۰۹ طراحی و راه‌اندازی شد. گرامرلی یک پلتفرم آنلاین رایگان است، لازم به ذکر است که برخی از امکانات آن تنها با خرید اکانت پرمیوم گرامرلی قابل دسترس خواهد بود؛ البته نگران نباشید! نسخه رایگان آن، کار شما را راه می‌اندازد. نرم افزار گرامرلی بیش از ۵۰۰ قاعده و اصول گرامری، نگارشی و املایی زبان انگلیسی را در دل خود جای داده است.

همچنین از گرامرلی برای ویرایش و غلط‌گیری متون اداری، رسمی، تجاری و انواع دیگر متون تخصصی استفاده می‌شود. گرامرلی در این قسمت به کاربران خود نمرۀ ارزیابی برای مهارت نوشتاری آن‌ها اختصاص می‌دهد؛ این نمره به حدی دقیق و معتبر است که حتی برای نگارش مقالات علمی نیز کاربرد دارد و جالب است بدانید مجلات و انتشارات معتبر بین‌المللی مانند الزویر، ساینس دایرکت، وایلی و … این عدد را به عنوان معیاری جهت سنجش زبان مقالات خود قرار می‌دهند! علاوه‌ بر این، برای بررسی سرقت ادبی و حفظ حقوق صاحبین اثر نیز استفاده می‌شود.

در نتیجه اگر کار ترجمه تخصصی متن به انگلیسی و یا ترجمه کتاب به انگلیسی انجام می‌دهید، گرامرلی به شما کمک زیادی خواهد کرد.

سرتان را درد نیاوریم، گرامرلی را برای ویرایش و تصحیح هر نوع متنی در هر کجایی می‌توانید استفاده کنید. فرقی نمی‌کند چه گجتی با چه سیستم عاملی دارید، گرامرلی در کنار شماست!

بررسی اجمالی Turnitin

Turnitin (ترنیتین) یکی از بزرگ ترین و معتبرترین سرویس های اینترنتی در جلوگیری از سرقت های ادبی و علمی است.  این نرم افزار دارای دو نسخه تجاری (Ithenticate) و دانشجویی (Turnitin) است.

تقریبا همه پایگاه ها و مراکز علمی دنیا با استفاده از نسخه تجاری این نرم افزار مقالات و متن های مختلف علمی را بررسی و امتیاز دهی می کنند. ملاک امتیازدهی در این نرم افزار، میزان مشابهت متن علمی موردنظر کاربر با متن های علمی با اصالت موجود در این سرویس است. ناشران برای دسترسی به این سرویس اغلب از این نسخه استفاده می کنند.

نسخه دانشجویی این نرم افزار علاوه بر تمام ویژگی های نسخه تجاری داده های دیگری مثل گزارشات و متون علمی منتشر شده از دانشجویان کل دنیا را نیز در خود جای داده است. این نسخه مورد استفاده اساتید و دانشجویان است.

سایت iThenticate قویترین سایت برای بررسی انلاین مقاله است و جهت جلوگیری از سرقت ادبی مقاله (Prevent Plagiarism) کاربرد دارد.

سایت آیتنتیکیت با استفاده از Database گسترده و عظیم که شامل Scholarly articles, books, and conferences proceedings مقالات و کتابهای منتشر شده و صفحات وب می باشد، مقاله های شما را با این دیتابیس عظیم بررسی می کند و در صورت داشتن سرقت ادبی آن را بصورت درصد گزارش می دهد.
این سایت که به گوش خیلی از دانشجویان و اساتید آشنا هست یکی از قوی‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزاری که با بهره‌گیری از پایگاه داده غنی Crossref به تشخیص تشابه متن مقالات با سایر اسناد علمی می‌پردازد.

Turnitin و Grammarly

مقایسه ویژگی های کلیدی Turnitin و Grammarly

بدون شک هر دو ابزار Turnitin و Grammarly دارای ویژگی های شگفت انگیزی برای مخاطبان خود هستند.با این حال، در اینجا یک مرور سریع از ویژگی های Turnitin و Grammarly برای درک بهتر آنچه که آنها ارائه می دهند، آورده شده است.

ویژگی های کلیدی Grammarly

• دستور زبان، املا و علائم نگارشی را بررسی می کند.

• بر وضوح و لحن محتوا تمرکز می کند.

• ابزار تشخیص سرقت ادبی داخلی.

• افزونه کروم و فایرفاکس که در هر جایی که تایپ می کنید کار می کند.

• برنامه های موبایل و دسکتاپ با ویژگی های یکسان.

• پشتیبانی مشتری عالی

• توضیح دقیق خطاها

ویژگی کلیدی Turnitin

• ابزار تشخیص هوش مصنوعی داخلی

• به شما امکان می دهد ارزیابی های درجه بندی را در داخل پلت فرم تنظیم کنید.

• از بررسی انبوه پشتیبانی می کند.

• پیش نویس ویژگی های کاناپه برای دانش آموزان برای بهبود نوشتارشان.

• راهکارهایی برای مقاطع بالاتر، راهنمایی و راهنمایی.

• منابع دقیق برای معلمان و دانش آموزان.

• داشبورد مشارکتی

Turnitin و Grammarly کدام رابط بهتری دارد؟

مقایسه این دو ابزار Turnitin و Grammarly با یکدیگر بدون بررسی رابط کاربری آنها ناقص است.Turnitin و Grammarly هر دو دارای رابط کاربری آسان هستند، اما آیا واقعاً به گفته های خود وفادار می مانند؟

سهولت استفاده گرامرلی

Grammarly رابط کاربری ساده ای دارد در مقایسه Turnitin و Grammarly. راستش را بخواهید، از بین تمام ابزارهای بررسی گرامری که استفاده کرده ام، رابط Grammarly بین Turnitin و Grammarly یکی از مبتدی ترین هاست.

می توانید از برنامه تلفن همراه Grammarly، برنامه دسکتاپ یا یک ویرایشگر آنلاین استفاده کنید. صرف نظر از نحوه استفاده از Grammarly، در همه جا یکسان کار می کند.
می‌توانید سند خود را آپلود یا جای‌گذاری کنید و به‌طور خودکار زیر خطاها خط می‌زند.

در مقایسه Turnitin و Grammarly هنگام اشاره به خطاها، Grammarly از رنگ های مختلفی برای هر پارامتر استفاده می کند، مانند گرامر، وضوح، کلمات بیش از حد استفاده شده، تحویل، تن و غیره.با یک کلیک می توانید اصلاحات را انجام دهید. به طور مشابه، می توانید اهداف و تنظیمات را در خود برنامه تنظیم کنید.

حال اگر ردیاب سرقت ادبی را در نظر بگیریم، به راحتی می توان سرقت ادبی را بررسی کرد. در سمت راست، در پایین، می توانید بررسی کننده سرقت ادبی را ببینید.
در عرض چند ثانیه، Grammarly منبع با محتوای سرقت شده را پیدا می کند .

به طور کلی در مقایسه Turnitin و Grammarly، گرامرلی برای استفاده بسیار آسان است.

سهولت استفاده Turnitin

Turnitin یک رابط ساده نیز دارد در مقایسه Turnitin و Grammarly. از آنجایی که Turnitin ابزارهای مختلفی دارد، درک رابط نیز ساده است.Scribbr استفاده می کنید ، می توانید سرقت ادبی را نیز طی چند مرحله بررسی کنید.با کشیدن و رها کردن سند خود می توانید آن را آپلود کنید.

در حالی که استفاده از Turnitin علم موشکی نیست، تنها نقطه ضعف بسیاری از افراد این است که بارگذاری نتایج زمان زیادی را می طلبد.با این حال بین Turnitin و Grammarly، حتی اگر تجربه استفاده از Turnitin را نداشته باشید ، هیچ منحنی یادگیری وجود ندارد.

Turnitin و Grammarly کدام دقیق تر است؟

Turnitin در مقایسه Turnitin و Grammarly به داشتن یکی از بزرگترین پایگاه های داده با 99 میلیارد صفحه وب می بالد، در حالی که Grammarly دارای 16 میلیارد است.

هرچه پایگاه داده بزرگتر باشد، احتمال دقیق بودن آن بیشتر است زیرا محتوای شما با محتوای بیشتر منتشر شده مقایسه می شود.بیایید Turnitin و Grammarly را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام دقیق تر است.

دقت گرامرلی

ردیاب سرقت ادبی Grammarly بسیار خوب است در مقایسه Turnitin و Grammarly.این ابزار محتوای شما را از طریق 16 میلیارد صفحه وب و پایگاه داده ProQuest اسکن می کند. به همراه منبع اشاره می کند که کدام جملات سرقت علمی هستند.

من یک پاراگراف از محتوای منتشر شده را از Grammarly و Quillbot کپی کردم .متأسفانه، ردیاب سرقت ادبی Grammarly آن را از دست داد. نشان داد محتوای من 100٪ منحصر به فرد است، در حالی که من به وضوح آن را کپی پیست کردم.

در مقایسه Turnitin و Grammarly ردیاب سرقت ادبی Grammarly ممکن است جملات یا محتوای خاصی را از دست بدهد. اگرچه من 100% به آن تکیه نمی کنم، می توانید برای بررسی سریع از آن استفاده کنید.

دقت تورنیتین

در بررسی Turnitin و Grammarly برای ثبت نام در Turnitin، باید دانشجو یا مربی باشید. من نتوانستم وارد Turnitin شوم تا نحوه عملکرد آن را با جزئیات بررسی کنم.
با این حال، می توانید برای بررسی سرقت ادبی آن از طریق Scribbr ثبت نام کنید .

مانند Grammarly، یک نمای کلی از محتوای سرقت شده را به شما ارائه می دهد. در بالا، می توانید درصد کل محتوای کپی شده را مشاهده کنید.

در بین Turnitin و Grammarly یکی از چیزهایی که در مورد آن دوست دارم این است که متن سرقت شده را با رنگ های مختلف برای منابع مختلف برجسته می کند.از طرف دیگر، Grammarly فاقد این ویژگی است و تشخیص اینکه کدام محتوا از کدام منبع است می تواند گیج کننده باشد مگر اینکه روی آن کلیک کنید.

به طور کلی بین Turnitin و Grammarly، تورنیتین دقیق تر از Grammarly است. حتی به جملات سرقت ادبی جزئی در سراسر محتوا اشاره می کند.

حفظ حریم خصوصی Turnitin و Grammarly

Turnitin و Grammarly حفاظت از داده های کاربر را با رمزگذاری ایمن و سیاست های حفظ حریم خصوصی داده ها در اولویت قرار می دهند.

چه کسی منابع و پشتیبانی بهتری ارائه می دهد؟پشتیبانی و منابع نقش مهمی ایفا می کنند، به همین دلیل است که من قصد دارم نگاهی دقیق تر به پشتیبانی و منابع ارائه شده توسط Turnitin و Grammarly داشته باشم.

منابع و پشتیبانی Grammarly

Grammarly در مقایسه Turnitin و Grammarly دارای مراکز و منابع پشتیبانی دقیق و مفید است. شما می توانید 24/7 از طریق ایمیل با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، آنها یک مرکز پشتیبانی با مقالات و منابع مفید دارند. مرکز کمک برای افرادی که خواهان یک راه حل DIY هستند مفید است.

منابع و پشتیبانی Turnitin

بدون شک Turnitin منابع بسیار خوبی دارد و Grammarly را شکست می دهد در مقایسه Turnitin و Grammarly!

آنها مجموعه‌ای پویا از منابع، ویدیوها، وبلاگ‌ها و موارد دیگر قابل دانلود دارند تا یادگیری آفلاین را سرگرم‌کننده و مؤثر کنند.اگر به بخش منابع آنها بروید، خواهید دید که به سه بخش تقسیم شده است – برای دانش آموزان، مدیران و مربیان.

علاوه بر این بین Turnitin و Grammarly، آنها راهنماها و آموزش هایی با سؤالات متداول فراوان دارند. من شخصاً از جزئیات راهنماها و آموزش های آنها خوشم آمد.

در مقایسه با Grammarly، تورنیتین پشتیبانی و منابع بهتری دارد.

Turnitin و Grammarly

کدام ابزار برای شما بهتر است؟

ما تقریباً به پایان مقایسه خود رسیده ایم.حال، مهمترین سوال این است که کدام یک Turnitin و Grammarly برای شما بهتر است؟اجازه دهید با تجزیه و خلاصه کردن هر دو ابزار به شما کمک کنم!

گرامرلی باید انتخاب شما باشد در مقایسه Turnitin و Grammarly اگر:

• شما به یک راه حل همه کاره برای محتوای خود نیاز دارید.

• شما یک ابزار ویرایش با یک بررسی کننده سرقت ادبی داخلی می خواهید.

• شما یک دانشجو، وبلاگ نویس، بازاریاب یا حرفه ای هستید.

Turnitin باید انتخاب شما باشد بین Turnitin و Grammarly اگر:

• شما یک مؤسسه آموزشی هستید که می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که دانش‌آموزان شما دچار سوءرفتار تحصیلی نمی‌شوند.

• اگر دانش آموز یا معلم هستید.

به طور خلاصه، Turnitin مشابه Notion عمل می کند، جایی که معلمان و دانش آموزان می توانند ارسال را مدیریت کنند و دانش آموزان را از طریق بازخورد شخصی راهنمایی کنند.
از سوی دیگر بین Turnitin و Grammarly، گرامرلی برای هر کسی که در نوشتن و تقویت مهارت های نوشتاری موجود خود به کمک نیاز دارد ایده آل است.

مطالب مرتبط