اخبار و اطلاعیه

مقایسه Grammarly و Quillbot ، کدام ابزار بهتری است؟

مقایسه Grammarly و Quillbot

مقایسه Grammarly و Quillbot ، کدام ابزار بهتری است؟ Grammarly و Quillbot هر دو گزینه های عالی برای بهبود نوشتن شما هستند. اما کدام را باید استفاده کرد؟ در اینجا، ما این دو را با هم مقایسه می کنیم. مقایسه Grammarly با Quillbot را در ادامه بخوانید.

نوشتن نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد. چه نوشتن یک ایمیل، ارسال متن یا پر کردن یک فرم، همه ما باید اطمینان حاصل کنیم که محتوای با کیفیت ارائه می دهیم. دقیقاً به همین دلیل است که استفاده از ابزارهای نوشتاری مناسب بسیار مهم است.

در میان طیف وسیعی از ابزارهای نوشتاری موجود، Grammarly و Quillbot متمایز هستند. با این حال، بسیاری اغلب در مورد اینکه کدام ابزار را انتخاب کنند سردرگم می شوند. برای بررسی بیشتر تا انتهای مقاله همراه گروه گرامرلی امیرکبیر باشید.

مروری بر مزایا و کاربرد های مهم کوئیل بات و گرامرلی

پیش از آن که بتوانیم مباحثی را در ارتباط با مقایسه quillbot و گرامرلی مطرح کنیم، لازم است یک قدم به عقب برگشته و ماهیت این دو دستیار بهبود متن کاربردی را مورد بررسی قرار دهیم تا با دستیابی به درک صحیح‌تر از چیستی هر یک از آن‌ها، راحت‌تر بتوانید جزئیات موجود در تفاوت‌های کلیدی موجود در میان این دو ابزار را متوجه شوید.

هر دوی سرویس‌های یاد شده در اصل ابزارهای حرفه‌ای و هوشمندی‌ هستند که در زمینه بررسی دستور زبان و املا کلمات در متن کاربرد دارند؛ در واقع Quillbot و گرامرلی از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای یافتن خطاها، اصلاح و همچنین حذف کلمات غیرضروری برای بهبود خوانایی متن کمک می‌گیرند. این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که اخیرا ابزارهای هوش مصنوعی بسیار در حوزه تولید محتوا نفوذ پیدا کرده‌اند و تولید محتوا با chatgpt یکی از نمونه‌های بارز چنین ادعایی است. با توجه به تفاوت‌های ظریف موجود میان کوئیل بات و گرامرلی آن‌ها را باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم:

معرفی جامع ابزار quillbot

Quillbot یک ابزار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که از الگوریتم های پیشرفته برای بازنویسی و بازگویی جملات استفاده می کند.

این ابزار به منظور تسهیل و تسریع در فرآیند نوشتن و ویرایش محتوا طراحی شده است.

Quillbot دارای یک رابط کاربری ساده و سر راست است که حتی کاربران مبتدی نیز میتوانند از آن به خوبی استفاده کنند.

Quillbot هر متن، جمله یا عبارتی را که در آن بنویسید تجزیه و تحلیل می کند و بلافاصله پیشنهادها و ویرایش هایی را که متن را بهبود میبخشد ارائه می دهد.

مقایسه Grammarly و Quillbot

بهترین سرویس های ارائه شده توسط کویل بات

بازنویسی: Quillbot می تواند جملات را به گونه ای بازنویسی کند که کوتاه تر و واضح تر باشند.

بررسی گرامر: بسیاری از اوقات هنگام تایپ کردن متوجه مشکلات گرامری نمیشوید. این ابزار به راحتی اشکالات گرامری متن را پیدا کرده و آنها را اصلاح میکند.

تغییر حالت های متن: با استفاده از کویل بایت، میتوانید در کمترین زمان ممکن لحن متن خود را به 7 حالت مختلف تغییر دهید.

ابزارهای بهینه سازی سئو: این ابزار میتواند متن را با استفاده از کلید کلمه هایی که در آن وارد میکنید، بهینه سازی سئویی کند. این ویژگی به شدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه میشود.

خلاصه سازی: کویل بات می تواند از دل مقالات طولانی نکات طلایی را بیرون بکشد. انجام همین یک کار برای نویسنده ها ساعت ها و چه بسا روزها زمان بر است.

ترجمه: این ابزار میتواند متن شما را در سریعترین زمان ممکن به 30 زبان زنده دنیا ترجمه کند.

خرید اکانت Quillbot – یک ساله

معرفی جامع ابزار گرامرلی

گرامرلی یکی از محبوب ترین ابزار نوشتاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به میلیون ها نفر از دانش آموزان و متخصصان در سراسر جهان کمک می کند تا دستور زبان، علائم نگارشی و املای خود را بررسی کنند، جملات اضافی را از متن حذف کرده و مقالات خود را از هر جهت بهبود بخشند.

این ابزار همچنین به کاربران کمک می کند تا محتوایی بدون خطا، مختصر و جذاب بنویسند. گرامرلی دارای یک رابط کاربری بسیار مبتدی پسند است که استفاده از آن را برای کاربران آسان می کند. البته قابلیت های این ابزار به اینجا ختم نمی شود و در ادامه به جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

بهترین سرویس های ارائه شده توسط گرامرلی

پیشتر درباره ویژگی های گرامرلی به طور اجمالی صحبت کردیم. اما در اینجا با جزییات بیشتری این ابزار را برای شما به صورت موردی باز میکنیم.

بررسی دقیق دستور زبان، املا و علائم نگارشی: Grammarly می تواند خطاهای دستور زبان، املا و علائم نگارشی را در متن شما شناسایی و اصلاح کند. آن هم در چند ثانیه!

البته این ابزار شدیدا ریز بین است. بسیار پیش آمده است که خطاهایی که گرامرلی گرفته، حتی معلم زبانتان هم متوجه آن نشده!

تجزیه و تحلیل سبک نوشتاری: گرامرلی می تواند لحن نوشتاری شما را از نظر ساختار جمله، انتخاب کلمات و سادگی در فهم بررسی کند و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه دهد. به طور کل، این ابزار می تواند متن شما را بخواند و متوجه محتوا بشود!

پس از بررسی به شما پیشنهاد میدهد که اگر میخواهید متن  را ساده تر، منسجم تر، قابل فهم تر کنید، به جای فلان عبارات، از عبارات پیشنهادی استفاده کنید. در آخر هم به شما امتیاز میدهد!

پیشنهادات کلمات و عبارات جایگزین: اکثر اوقات نویسنده متوجه کمبود متن خود نمیشود حتی اگر آن را 100000 بار بخواند!

گرامرلی می تواند به جای مصحح متن شما پیشنهاداتی برای کلمات و عبارات جایگزین ارائه دهد تا محتوای شما واضح تر، مختصرتر و جذاب تر شود.

بررسی خوانایی: این ابزار همچنین می تواند میزان خوانایی متن شما را ارزیابی کند و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه دهد که شامل مواردی مانند طول جمله، پیچیدگی دستور زبان و استفاده از کلمات و عبارات خیلی تخصصی است. این ویژگی باعث میشود که متن قابل فهم تر باشد.

بررسی تشابه: و در نهایت با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی میتوانید سرقت ادبی در متن را شناسایی کنید.

مقایسه Grammarly و Quillbot : کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

Grammarly و Quillbot دارای برنامه های رایگان و پولی هستند و همانطور که انتظار می رود، برنامه های رایگان ویژگی های محدودی را ارائه می دهند. در نتیجه، برای استفاده حداکثری از هر دو ابزار نوشتن، باید در یک طرح پولی مشترک شوید. Grammarly و Quillbot گزینه های قیمت گذاری قابل مقایسه ای دارند، با تفاوت قیمت جزئی بسته به طرح اشتراک شما. بیایید با Grammarly شروع کنیم.

Grammarly دو طرح اشتراک پولی را ارائه می دهد: حق بیمه و تجاری. هزینه طرح حق بیمه 30 دلار برای یک ماه و 12 دلار ماهانه برای یک برنامه سالانه یکباره است که به شما کمک می کند تا 60 درصد پس انداز کنید. این طرح شامل سازگاری در املا و نقطه گذاری، بازنویسی کامل جملات و تشخیص سرقت ادبی است که با یک طرح رایگان نمی توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر این، طرح تجاری Grammarly ماهانه 45 دلار هزینه دارد، با هزینه سالانه 15 دلار در ماه، که به شما کمک می کند بیش از 40 درصد پس انداز کنید.

تا 149 عضو تیم را پشتیبانی می‌کند و همه ویژگی‌های برنامه پریمیوم، علاوه بر ویژگی‌های خاص تیم مانند راهنمای سبک و صورت‌حساب متمرکز را شامل می‌شود. علاوه بر این، اگر تیم شما بیش از 10 عضو داشته باشد، به طور خودکار تخفیف دریافت می کنید.

از سوی دیگر، برنامه های قیمت گذاری Quillbot به سالانه، نیمه سالانه و ماهانه تقسیم می شود. بعلاوه، مقرون به صرفه تر از Grammarly است زیرا برای برنامه ماهانه 9.95 دلار صورتحساب دریافت می کنید.

صورتحساب برنامه شش ماهه شش ماهه 6.66 دلار ماهانه است که به شما کمک می کند تا 33 درصد با قیمت 39.95 دلار هر شش ماه پس انداز کنید. علاوه بر این، برنامه سالانه به شما امکان می دهد تا 58 درصد صرفه جویی کنید که هر 12 ماه یکبار 49.95 دلار صورتحساب می شود.

طبق آنچه می بینیم، Quillbot بدون شک ارزان تر از Grammarly است و اگر بودجه کمی دارید گزینه بسیار خوبی را ارائه می دهد.

مقایسه Grammarly و Quillbot

مقایسه Grammarly و Quillbot : کدام استفاده آسان تری دارد؟

Grammarly بدون زحمت با تعدادی از پلتفرم‌ها، از جمله مرورگرهای آنلاین، Google Docs، برنامه‌های Microsoft Office و دستگاه‌های تلفن همراه ادغام می‌شود. این یکی از دلایل بسیاری است که نویسندگان محتوا از آن استفاده می کنند. علاوه بر این، پیشنهادات و اصلاحات بلادرنگ را در حین تایپ ارائه می دهد و به شما امکان می دهد نوشته خود را بهبود ببخشید.

Quillbot همچنین دارای یک UI کاربر پسند است و یک پلت فرم مبتنی بر وب را برای کاربران ارائه می دهد تا محتوای خود را وارد کنند و پیشنهادات ترجمه شده را دریافت کنند.

رابط کاربری آن ساده است و به طور یکپارچه با Google Docs و Chrome تعامل دارد، بنابراین افراد مبتدی و حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند. با این حال، شما باید متن خود را کپی کرده و در برنامه برای ویژگی بازنویسی جایگذاری کنید.

جمع بندی مقایسه Grammarly و Quillbot

در انتهای مقایسه کامل و جامع دو سرویس گرامرلی و کوئیل بات باید به این نکته اشاره کنیم با اینکه این ابزارها نمی‌توانند جای ویراستار انسانی را بگیرند، اما هر دو پلتفرم می‌توانند برای تسهیل فرآیند ویرایش به کاربران کمک کنند. چنین ابزارهایی برای رفع اشتباهات فاحش گرامری و املایی بسیار موثر هستند.

اگر ویراستاری در کار شما اهمیت زیادی دارد و زمان زیادی را صرف ویرایش متون خود یا دیگران می‌کنید، پیشنهاد ما به شما خرید اکانت گرامرلی است. اما اگر برای مقالات آکادمیک و دانشگاهی یا تکالیف مدرسه و کالج به ابزاری برای تصحیح متن نیاز دارید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، کوئیل بات گزینه بهتری است.

مطالب مرتبط