اخبار و اطلاعیه

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر : چاپ مقاله در مجلات معتبر از اهداف دانشجویان و اساتید است و همیشه دنبالی راهی هستند که بتوانند مجلات معتبر و مرتبط با مقاله خود را بیابند. در این مقاله سعی شده است راهنمایی های لازم در این زمینه ارائه شود. با گروه گرامرلی امیرکبیر همراه باشید.

چاپ مقاله و اهمیت آن

اغلب دانشجویان و اساتید حداقل یک‌بار چاپ مقاله علمی انجام داده‌اند. وقتی نوشتن مقاله به پایان رسید مرحله بعدی چاپ آن است. چاپ مقاله اهمیت ویژه‌ای در بین دانشجویان خصوصاً دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری و اساتید دارد و اگر کسی بخواهد ادامه تحصیل دهد و یا اینکه رزومه‌ای برای دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها ارائه نماید باید حتماً اکسپت و چاپ مقاله که نتیجه کار تحقیقی و پژوهشی‌اش هست را ارائه نماید.

همچنین چاپ مقاله برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که می‌خواهند دفاع پایان‌نامه‌شان را انجام دهند و یا برای دانشجویانی که قصد ورود به مقطع دکتری دارند به‌عنوان رزومه پژوهشی در نظر گرفته می‌شود. دانشجویان دوره دکتری برای پیش دفاع و دفاع نهایی ملزم به چاپ مقاله علمی مستخرج از رساله دکتری خود هستند. اساتید برای ارتقا رتبه علمی نیازمند چاپ مقاله می‌باشند. دانشجویانی که قصد اپلای خارج کشور رادارند برای اینکه بتوانند نظر دانشگاه مقصد و استاد راهنمای خود را جلب نمایند نیازمند چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی می‌باشند.

از طرفی دیگرکسانی که وارد بازار کار می‌شوند برای ورود به شغل موردنظر خود نیز چاپ مقاله انجام می‌دهند. طرح‌های مختلفی ازجمله طرح استعدادهای درخشان و یا دریافت کسری خدمت دوره سربازی نیز جزو مواردی است که با چاپ مقاله امکان‌پذیر خواهد بود. این موارد اشاره‌شده بخشی از اهمیت چاپ مقاله را نشان می‌دهند.

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

انواع مجلات معتبر

مجلات انواع مختلفی دارند و مجلاتی معتبرند که در نمایه‌های معتبر علمی نمایه شده و در لیست مجلات معتبر دانشگاه‌ها و وزارت علوم و بهداشت و یا لیست مجلات دانشگاه آزاد قرار دارند. مجلات در حالت کلی به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند.

از معتبرترین مجلات داخلی می‌توان به مجلات علمی پژوهشی اشاره کرد که در لیست مورد تائید وزارتین قرار داشته باشند. این مجلات برای اساتید و دانشجویان دوره دکتری کاربرد بیشتری دارند و ازنظر سطح علمی نیز نسبت به سایر مجلات داخلی معتبرتر می‌باشند. مجلات علمی ترویجی نیز سطح علمی متوسطی دارند و برای ارسال مقاله برای رزومه یا دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز مناسب‌اند. مجلات علمی تخصصی پایین‌ترین سطح مجلات داخلی رادارند و برای کارهای کلاسی و .. کاربرد دارند.

مجلات خارجی نمایه‌های مختلفی را شامل می‌شوند ازجمله مجلات نمایه‌ ای اس ای که خود به دودسته ایمپکت دار و بدون ایمپکت تقسیم‌بندی می‌شوند و ایمپکت دارها بالاترین سطح علمی رادارند. هرچند مجلات ای اس ای بدون ایمپکت نیز اعتبار بالایی دارند و برای رزومه و چاپ مقاله بسیار معتبرند.

مجلات اسکوپوس نمایه دیگری از مجلات معتبر شناخته‌شده هستند که اعتبار بالایی دارند و در سطح‌بندی‌های مختلفی از کیو یک، کیو دو، کیو سه و کیو چهار تقسیم‌بندی می‌شوند که کیو یک و کیو دو بالاترین رتبه علمی رادارند. مجلات نمایه پایمد نیز نمونه دیگر از مجلات هستند که بیشتر برای رشته‌های پزشکی و زیست‌شناسی کاربرد دارند و اعتبار بالایی هم دارند. هم‌چنین مجلات نمایه‌ ای اس سی که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هستند و برای چاپ مقاله مناسب‌اند.

مزایای چاپ مقاله

  • ثبت تحقیقات و نتایج به نام نویسنده و ایجاد اعتبار برای نویسنده مقاله
  • ادامه تحصیل در دانشگاه های داخلی بدون شرکت در آزمون ورودی
  • تقویت رزومه استخدامی در مراکز و سازمان‌های دولتی و خصوصی
  • بالا بردن شانس پذیرش اپلای از دانشگاه های معتبر خارجی
  • تقویت رزومه جهت قبولی از مصاحبه دکتری داخل کشور
  • شناخته شدن به‌عنوان متخصص در رشته تحصیلی خود
  • افزایش حقوق و مزایای شغلی برای پژوهشگران شاغل
  • انتقال یافته ها و نتایج تحقیقات به سرتاسر دنیا
  • دفاع از رساله و فارغ‌التحصیلی از مقطع دکتری
  • امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان کشور
  • تقویت رزومه جهت عضویت هئیت علمی
  • امکان ارتباط با محققان سایر کشورها
  • بالا رفتن اعتمادبه‌ نفس نویسنده
  • دریافت دو نمره پایان‌نامه ارشد
  • ارتقا رتبه علمی اساتید

چاپ سریع مقاله در کدام مجلات راحت‌تر است؟

معمولاً مجلات در سایت خود بازه زمانی تقریبی داوری مقالات را می‌نویسند و قبل از ارسال بهتر است این موارد را بررسی نمایید. مجلات کلوز اکسس چون رایگان‌اند و هزینه‌ای از نویسنده‌ها دریافت نمی‌نمایند گزینه دلخواه نویسندگان برای ارسال مقاله‌شان می‌باشند اما این مجلات به دلیل اینکه تعداد مقالات زیادی دریافت می‌نمایند و از طرفی سخت‌گیری بیشتری در داوری مقاله دارند زمان طولانی نیاز است. معمولاً مجلاتی که اپن اکسس هستند بازه زمانی داوری کوتاه‌تری دارند و سریع‌تر به نتیجه می‌رسند.

امتیاز چاپ مقاله در کدام مجلات بیشتر است؟

چاپ مقاله در مجلات مختلف امتیازهای مختلفی دارند. همچنین برای چاپ مقاله در مجلات مختلف مقاله دیگری که اهمیت دارد این است که کدام مقطع هستید و هدف از چاپ مقاله‌تان چیست؟ شما اگر دانشجوی دوره دکتری هستید باید سراغ مجلاتی بروید که بر اساس اولویت‌بندی دانشگاهتان امتیاز چاپ آن ها مشخص‌شده است. یا اگر برای محل کارتان مدنظر دارید بر اساس دستورالعمل و بخشنامه‌های ارائه‌شده امتیازبندی چاپ مجلات مشخص است.

اما به‌طورکلی چاپ مقاله در مجلات نمایه‌ ای اس ای ایمپکت دار یا مجلات اسکوپوس کیو یک و کیو دو بسیار بالا هست و شما اگر چنین مقالاتی را در رزومه علمی خود دارید بدانید که رزومه شما عالی است. همچنین چاپ مقاله در مجلات وزارتین نیز امتیاز بالایی برای دانشگاه‌های داخلی دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در دوره دکتری داخلی ایران رادارید چاپ مقاله در این نوع مجلات امتیاز بالایی برای شما دارد. چاپ مقاله در مجلات نمایه اسکوپوس و ای اس ای های وب اف ساینس نیز امتیاز خوبی دارد و رزومه شمارا تقویت می‌کند.

عوامل موثر در چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

عواملی که در چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر تاثیر گذار هستند را در این بخش ارائه نمودیم تا با مطالعه این موارد و رعایت آنها بتوانید مقالات علمی خود را در سریع ترین زمان در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ برسانید.

آماده‌سازی مقاله

در مرحله آماده سازی مقاله ، مقاله علمی توسط نویسنده نگارش می شود و یا از رساله کارشناسی ارشد و یا دکتری استخراج می شود. در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه توصیه می شود که حتما از متخصصین این امر کمک بگیرید چون برخلاف برداشت خیلی از دانشجویان استخراج مقاله از پایان نامه فقط کپی برداری و خلاصه کردن آن نیست و نیاز به رعایت استانداردهای بسیاری است. یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش زمان چاپ مقاله استخراج مقاله استاندارد و با کیفیت در کمترین زمان است که این کار توسط موسسات معتبر بدون هیچ ایرادی انجام می شود. باید بدانیم، هرچقدر محتوای مقاله قوی باشد، درصد پذیرش بالاتر و بازه زمانی داوری کوتاه‌تر می‌شود.

چاپ سریع مقاله در مجلات معتبر

ویراستاری مقاله

پس از اتمام نگارش و یا استخراج مقاله بهتر است چندین بار مقاله را بازخوانی نمایید تا هیچگونه ایرادات نگارشی و علائم نداشته باشد این بخش هم می تواند توسط خود نویسنده و یا موسسات و اشخاص متخصص ویراستاری انجام شود. تا متنی کاملا روان و بدون هیچ ایرادی برای ارسال به مجلات داخلی و یا ترجمه آماده شود.

ترجمه تخصصی

یکی از مهم‌ترین موارد در پروسه چاپ مقاله، ترجمه تخصصی مقاله است. یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل چاپ مقاله ترجمه تخصصی مقاله است. برای ارسال مقاله به مجلات معتبر خارجی علاوه بر اینکه مقاله باید توسط مترجم متخصص همان رشته به صورت کاملا تخصصی ترجمه شود، باید قبل از ارسال به مجله توسط مترجم نیتیو نیز ویرایش شود. درنتیجه این مرحله حتما باید توسط متخصصین و موسسات معتبر در امر ترجمه تخصصی و چاپ مقاله انجام شود.

انتخاب ژورنال مناسب

انتخاب نشریه علمی در ظاهر بسیار راحت است، ولی در عمل کار بسیار حساس و دشواری است. بسیاری از نویسندگان، در زمان انتخاب مجله، بسیار باعجله عمل کرده و تنها به‌عنوان مجله توجه می‌کنند که یک اشتباه بزرگ است. بسیاری از مجلات روی یک یا چند موضوع تمرکز دارند و همه این اهداف را نمی‌توان تنها در عنوان مجله پیدا کرد. بهترین کار این است که به بخش اهداف و یا اسکوپ aimes & scope در سایت مجله انتخابی برویم و به‌دقت اهداف مجله را مطالعه کنیم. باید موضوع و اهداف مقاله، با اهداف مجله کاملاً هم اسکوپ باشد. فراموش نکنید، بیشترین آمار ریجکت مقاله در سال‌های اخیر به دلیل انتخاب اشتباه مجله است.در نتیجه این مرحله حتما باید با مشورت و پیشنهاد شخصی با تجربه که چنیدن سال سابقه در امر چاپ مقاله دارد، انجام شود.

فرمت بندی مقاله

اکنون فایل خام مقاله آماده است، اما با توجه به قوانین نشریات، این فایل را نمی‌توان به مجلات ارسال نمود و باید قبل از سابمیت نهایی، به فرمت مجله انتخابی درآوریم. اگر تجربه ارسال مقاله به مجلات علمی را داشته باشید، به‌خوبی به فرمت‌بندی آشنا هستید اما افرادی که تجربه این کار را ندارند، باید بدانند، هر مجله علمی، برای یکدست کردن مقالات، قبل از ارسال مقاله، نویسندگان را ملزم می‌کنند تا ظاهر مقاله را به فرمت خاصی درآورند.

در این فرمت‌بندی بیشتر به نوع و اندازه قلم، تعداد کلمات بخش‌های مختلف مقاله و نوع ارجاع دهی منابع اشاره‌شده‌است و نویسندگان باید طبق شرایط مجله، ظاهر مقاله را تغییر دهند. فرمت‌بندی هر مجله در بخش راهنمای نویسندگان سایت مجله موجود است. به دلیل حساسیت بالای این مرحله حتما از کارشناسان فعال در بخش فرمت بندی کمک بگیرید. پس از انجام فرمت بندی مقاله، وارد مرحله سابمیت مقاله می‌شویم.

سابمیت مقاله

سابمیت مقاله از مراحل اصلی چاپ مقاله است. این مرحله نیز برخلاف تصور خیلی ازنویسندگان مرحله بسیار حساسی است که دقت زیادی را می طلبد. چون هر مجله سیستم سابمیت خاص خود را دارد. برخی از طریق ایمیل سردبیر مقاله را دریافت می‌کنند و برخی از طریق سیستم ارسال یا پنل مجله، مقاله را دریافت می‌کنند. یک شخص متخصص که تجربه زیادی در سابمیت مقاله دارد بلافاصله با ورود به سایت مجله و بررسی بخش ارسال مقاله متوجه می‌شود که باید در سیستم مجله ثبت نام کند و به‌نام نویسنده مسئول پنل ایجاد کند و یا مقاله را از طریق ایمیل برای مجله ارسال کند در مواردی که ارسال از طریق پنل است بعضاً مراحل پیچیده‌ای دارد که مرحله به مرحله باید اطلاعات کامل و دقیق مانند کد ارکید، چکیده گرافیکی، چکیده مبسوط، کاورلتر و … وارد شود تا سابمیت نهایی شود.

مطالب مرتبط