اخبار و اطلاعیه

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

ابزارهای نگارش هوش مصنوعی (artificial intelligence) از زمان ورود ChatGPT به بازار در سال گذشته، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این ابزارها هنوز قادر به تولید محتوای کاملاً منحصر‌به‌فرد و جذاب نیستند؛ با این حال در شرایط خاص می‌توانند بسیار مفید باشند. با استفاده از این تولیدکننده‌های متن هوش مصنوعی، می‌توانید کار خود را با سرعت و کیفیت بالاتر انجام دهید و متن‌هایی حرفه‌ای و سازگار با برندِ خود، خلق کنید. در این مقاله، چند ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله را معرفی می‌کنیم برای بررسی بیشتر تا پایان مقاله با گروه گرامرلی امیرکبیر همراه باشید.

نکات مهم و کاربردی درباره نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی از تکنولوژی هایی است که این روزها سرو صدای زیادی در جهان به راه انداخته است. می توان گفت بسیاری از حوزه ها را تحت تاثیر قرار داده که یکی از مهمترین آنها حوزه پژوهش و تحقیق است. چنانچه قصد نگارش مقاله با کمک هوش مصنوعی و چاپ آن در ژورنال را دارید لازم است قبل از هر اقدامی به این نکات توجه نمایید:

انتخاب موضوع مناسب

از هوش مصنوعی می توان برای انتخاب موضوع مقاله استفاده کرد. الگوریتم های این ابزار بسیار پیشرفته هستند و می توانند موضوعات جدیدی را به شما پیشنهاد نمایند.

گردآوری داده ها

از هوش مصنوعی می توان برای گردآوری سریع داده ها استفاده کرد. با این حال لازم است صحت داده های ارائه شده توسط این ابزار به دقت بررسی شود. روش های آماری مورد استفاده یررسی و صحت سنجی شوند.

تحلیل داده ها

از هوش مصنوعی می توان برای تحلیل کلان داده ها استفاده کرد. این ابزار قدرت پردازشی و سرعت بالایی در تحلیل دارد. با این حال برای تحلیل دقیق داده ها ممکن است با محدودیت هایی مواجه شوید و هوش مصنوعی نتواند همانند یک انسان داده ها را به دقت پردازش کند و اطلاعاتی که برای مقاله خود لازم دارید را استخراج و تحلیل نماید. همچنین ممکن است برای انجام بعضی از تحقیقات ممکن است به زیرساخت هایی نیاز داشته باشید و آنها را بهینه کنید.

نوشتن مقاله

هوش مصنوعی دستیار خوبی برای نوشتن مقالات است. با این حال نمی توان به طور کامل آن را جایگزین نویسنده مقاله کرد. توصیه می شود از هوش مصنوعی تنها برای بهبود ساختار مقاله یا قابل فهم ساختن آن استفاده کرد.

بهبود ساختار مقاله

با استفاده از هوش مصنوعی می توانید ساختار مقاله خود را بهبود بخشید و آن را برای خوانندگان جذاب تر بسازید. با این حال گاهی هوش مصنوعی محتوایی را در مقاله می نویسید که هیچ ارتباطی با موضوع مقاله شما ندارد. همچنین ممکن است محتوای نوشته شده از نظر ساختاری مشکل داشته باشد. بنابراین انجام ویرایش ساختاری و محتوایی هنگام استفاده از ابزار هوش مصنوعی ضروری است.

تحقیق میدانی

روش میدانی از مهمترین بخش های هر تحقیق است که به صورت های مختلفی از جمله مشاهده مستقیم، مصاحبه، نظرسنجی و … انجام می شود. با این وجود هوش مصنوعی قادر به انجام تحقیق میدانی نیست بلکه تنها به داده های ذخیره شده در دیتابیس خود اکتفا می کند.

ارجاعات و منابع

از هوش مصنوعی تنها باید برای نسخه اولیه مقاله استفاده کرد.صحت اطلاعاتی که از هر منبع یا ارجاع برگرفته می شود باید به دقت بررسی شود.

ارزیابی کیفیت

هوش معنوعی محتوایی با کیفیت پایین ارائه می دهد که برای مجامع علمی مناسب نیست و باید ویرایش تخصصی و ساختاری انجام شده و کیفیت آن را بهبود بخشید.

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

بهترین ابزارها برای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

در این اینجا به شما ده تا از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله را معرفی خواهیم کرد. این ابزارها به شما کمک خواهند کرد تا به‌راحتی و سرعت، مقالات با‌کیفیت و سئو‌شده بسازید.

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی سودورایت (sudowrite)

سودورایت یک ابزار هوش مصنوعی است که برای داستان‌نویسان ساخته شده است. این هوش مصنوعي در نوشتن داستان‌های جذاب‌تر و خلاقانه‌تر به شما کمک خواهد کرد. سودورایت دارای چندین قابلیت مختلف است که هر کدام برای یک جنبه از نوشتن داستان طراحی شده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها توصیف (Describe) نام دارد. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید چیزی را که در ذهن خود دارید به هوش مصنوعی بگویید و از آن بخواهید که آن را به صورت توصیفی برای شما بازگو کند. این هوش مصنوعی سعی می‌کند تا با استفاده از حس‌های پنجگانه و استعاراتِ مناسب، تصویر ذهنی شما را خلق کند. این قابلیت مخصوصاً برای نوشتن جزئیات و عمق حس در داستان‌های شما مفید است.

قابلیت دیگر سودورایت طوفان فکر (Brainstorm) نام دارد. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید به هوش مصنوعی بگویید که در چه نقطه‌ای از داستان خود گیر کرده‌اید و از آن بخواهید که برای شما چندین گزینه پیشنهاد کند. این ابزار می‌تواند در مورد دیالوگ، نام و خصوصیات شخصیت‌ها، نقطه عطف داستان، محل وقوع رخداد‌ها و سایر جزئیات جهان داستان‌تان به شما کمک کند. البته، شما نباید فقط به پاسخ هوش مصنوعی اکتفا کنید، بلکه باید آن را به‌عنوان یک الهام برای خلاقیت خود در نظر بگیرید.

سودورایت هنوز نمی‌تواند به خوبی یک نویسنده‌ی حرفه‌ای عمل کند. گاهی ممکن است استعاره‌های بی‌ربط، طرح‌های پیش‌پاافتاده و کنش‌های نامنسجم را در داستان خود بکار ببرد. همچنین حافظه کوتاهی برای جزئیات دارد و ممکن است در طول داستان، چیزهایی که قبلا گفته است فراموش کند.

برای مقاله نویسی با هوش مصنوعی sudowrite، باید 19 دلار در ماه پرداخت کنید که می‌تواند تا سقف 3000 هزار کلمه در ماه برای شما تولید کند. می‌توانید متنی را به زبان دلخواه خود بنویسید، با این حال، هنگام استفاده از ویژگی‌های دیگر، مانند: Expand، Rewrite، Describe و غیره، ممکن است زمانی که مطمئن نیست به انگلیسی بازگردد. نسخه آزمایشی رایگان آن‌ را امتحان کنید تا ببینید چگونه برای شما کار می‌کند.

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی از طریق سایت Jarvis

سایتJarvis یک بستر اینترنتی به نشانی jasper.ai جهت نوشتن مقاله با هوش مصنوعی بوده که در خلق محتوای غنی و ویرایش مورد استفاده مخاطبان قرار می گیرد. این سایت با بهره گیری از الگوریتم NLP فعالیت کرده و با درک زمینه کپی به پیشنهاد جایگزین های اساسی می پردازد. از مزایای بستر اینترنتی Jarvis می توان به ارائه درک بهتره از نحوه تولید محتوا به کاربر و همچنین عرضه بینش های مختلف در ارتباط با کلمات کلیدی اشاره کرد. Jarvis محبوب نویسندگان بوده و از استقبال فراوانی برخوردار می باشد.

سایت RyterAI

سایت RyterAI در زمینه خلق محتوای سریع، کارآمد و دقیق با بهره گیری از هوش مصنوعی مورد استفاده نویسندگان قرار می گیرد. این بستر اینترنتی با استفاده از الگوریتم NLP به مطالعه متن پرداخته و به ارائه پیشنهادهای بهتر شدن محتوا می پردازد. این سامانه کلمات کلیدی با ارزش و مهم را یافته و به فرد در راستای تولید محتوای سئو کمک می کند. بستر اینترنتی RyterAI به نشانی ryterai.com در دسترس بوده.

نرم افزار ترادوس استودیو   (SDL Trados Studio)

نرم افزار ترادوس استودیو  بی شک یکی از نرم افزار های پیشرو در ارایه خدمات ترجمه است. این نرم افزار بومی شده، سرویس های مختلفی برای حدمات ترجمه و مدیریت محتوی چند زبانه ارایه می دهد. نرم افزار ترادوس استودیو برای ساده‌سازی فرآیند ترجمه، افزایش همکاری و بهبود کیفیت ترجمه بوجود امده و گروهی از ویژگی‌ها و ابزارها را برای مدیریت حافظه ترجمه، مدیریت اصطلاحات و مدیریت پروژه ارائه می‌دهد.

مایکروسافت ترنسلیتور یا مترجم مایکروسافت (Microsoft Translator)

از جمله ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان مقاله، مایکروسافت ترنسلیتور است که سرویس ترجمه را برای زبان‌های مختلف ارائه می‌دهد. این نرم افزار از مدل‌های ترجمه ماشین عصبی استفاده می‌کند.

مترجم مایکروسافت در مدل رایگان خود محدودیت‌های دارد ولی مدل مایکروسافت پولی را برای حجم بالاتر و ویژگی‌های پیشرفته ارائه می‌دهد. قیمت‌گذاری استفاده از مدل های پولی بر اساس تعداد کاراکترهای ترجمه شده یا تعداد درخواست‌های API است. بدون شک مایکروسافت هم می‌تواند در فهرست یکی از بهترین مترجم های آنلاین بر پایه هوش مصنوعی قرار گیرد، اما باید دقت داشت که همیشه بعد از استفاده از آن باید مقاله توسط مترجم تخصصی بازبینی شده و ادیتور نیتیو آن را ویراستاری نماید.

 ابزار نوشتن مقاله با AI کپی ای‌ آی (Copy.ai)

Copy.ai تقریبا تمام قابلیت‌های جاسپر را دارد. با این تفاوت که برای متن‌های کوتاه و بهتر بگوییم کپی‌رایتنگ مناسب است. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا محتوای متنی با‌کیفیت برای کسب‌و‌‌کار خود تولید کنید. شما می‌توانید با وارد کردن چند جمله از ایده‌ی خود، Copy.ai را برای نوشتن پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های بازاریابی و غیره به کار ببرید.

این ابزار برای تولید 2000 هزار کلمه در ماه رایگان است و برای تولید محتوای بیشتر از این، باید اشتراک ماهانه با مبلغ 49 دلار خریداری کنید. از زبان‌های زیادی مثل انگلیسی، آلمانی، فارسی ، چینی، ژاپنی و غیره پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانیم به‌راحتی با ابزار کپی ai، مقاله بنویسیم.

نوشتن مقاله با هوش مصنوعی

رایت سونیک (writesonic)

Writesonic یک برنامه هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله است که اجازه می‌دهد از مدل GPT-4 (جدیدترین و قدرتمندترین مدل تولید متن) استفاده کنید. با Writesonic، می‌توانید:

  • یک ویرایشگر ساده و کارآمد به سبک Google Docs داشته باشید.
  • از چندین قالب کپی آماده برای نوشتن عناوین، تبلیغات، ربات چت و غیره بهره ببرید.
  • با Surfer، یک ابزار بهینه‌سازی سئو، همگام‌سازی کرده تا محتوای خود را برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو بهینه کنید.

رایت سونیک دارای طرح رایگان مقرون‌به‌صرفه (به مدت 10 روز) و طرح‌های پولی مناسب است. شما می‌توانید بین سطح Premium (GPT-3.5)، Superior (GPT-4) و Ultimate (GPT-4+) انتخاب کنید. هر چه سطح بالاتر باشد، قابلیت تولید متن بهتر و دقیق‌تر خواهد بود، اما تعداد کلمات قابل تولید در هر ماه کمتر خواهد شد.  اگر به دنبال یک راه ساده و سریع برای تولید محتوای خلاقانه و جذاب هستید، Writesonic را امتحان کنید. این ابزار دارای سطوح مختلفی از قیمت‌گذاری است که بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. در اینجا چند گزینه از قیمت گذاری Writesonic را مشاهده کنید:

  • رایگان: شما می‌توانید تا 10000 کلمه در ماه با کیفیتِ پایین‌تر از Writesonic استفاده کنید. این گزینه مناسب برای آزمایش و تست ابزار است.
  • Premium: شما می‌توانید تا 60000 کلمه در ماه با کیفیتِ بالاتر از Writesonic استفاده کنید. این گزینه برای تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب مناسب است. هزینه این سطح 19 دلار در ماه است.
  • فرم طولانی: شما می‌توانید تا 30000 کلمه در ماه با کیفیتِ برتر یا 15000 کلمه در ماه با کیفیت نهایی از Writesonic استفاده کنید. این گزینه مناسبی برای نوشتن مقالات علمی و پژوهشی، پروژه‌های دانشجویی، رساله‌های دکتری (تز) و غیره است. هزینه این سطح 49 دلار در ماه است.

سایت HiveMind

بستر اینترنتی HiveMind یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی بوده که در استخراج متن، تولید محتوا و خلاصه سازی متن به کاربران کمک می کند. این سایت با استفاده از الگوریتم NLP به کاربر کمک نموده تا محتوای خود را ایجاد نماید و از آن استفاده کند. سایت HiveMind به نشانی hive.com در اختیار کاربران قرار داشته و لینک ورود به آن نیز در زیر درج شده است. استفاده از این بستر اینترنتی رایگان بوده و همچنین استفاده از آن راحت می باشد.

سایت ChatGPT

سایت ChatGPT یک موتور هوش مصنوعی مکالمه بوده که در راستای نوشتن مقاله با هوش مصنوعی نیز مورد استفاده کاربر قرار می گیرد. چت جی پی تی یک پلتفرم منبع باز بوده که استفاده از آن ساده می باشد. مخاطب جهت دسترسی به این سایت نشانی chat.openai.com را در مرورگر اینترنتی خود درج نموده یا جهت ورود به صورت مستقیم بر روی لینک زیر کلیک می کند. قابل ذکر بوده که این بستر با محدودیت مواجه بوده و کاربر جهت استفاده بایستی از ابزارهای تغییر آی پی استفاده نماید.

 گویل بات  (QuillBot AI)

ابزار QuillBot AI از قدرتمندترین برنامه های مخصوص پارافریز کردن متن مقاله است. QuillBot AI مبتنی بر هوش مصنوعی است و این امکان را برای کاربران فراهم می سازد تا مقاله خود را بازنویسی نمایند. این ابزار قابلیت ترجمه متن، بازنویسی، جایگزینی کلمات و روان سازی متن دارد. برای QuillBot AI همانند ChatGPT از زبان طبیعی استفاده شده است. QuillBot AI برای پارافریز متن های انگلیسی فوق العاده عمل می کند با این حال نمی تواند کاملا نیتیو ویرایش نماید و همچنان ربات گونه است. بنابراین یک ویراستار انسانی و نیتیو  باید آن را مجددا بررسی نموده و لحن جملات را تصحیح نماید.

مطالب مرتبط