اخبار و اطلاعیه

کاملترین مقایسه quillbot و گرامرلی که باید بدانید

مقایسه quillbot و گرامرلی

کاملترین مقایسه quillbot و گرامرلی که باید بدانید : آیا تا به حال ساعت ها صرف فکر کردن برای نوشتن یک مقاله یا پست وبلاگ کرده اید در حالیکه نگران باشید که آیا متن شما از نظر دستور زبان و نگارش صحیح است یا خیر؟

اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، باید بگوییم که این مقاله برای شما نوشته شده است.

نوشتن یک متن خوب میتواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر زمان یا مهارت لازم را ندارید.

خبر خوب این است که ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا نوشتار خود را بهبود بخشید که دو مورد از بهترین ابزارهای بهبود متن، کویل بات و گرامرلی هستند.

در این مقاله، ما quillbot و گرامرلی را از جنبه های مختلف مقایسه خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم بهترین ابزار را برای نیازهای خود انتخاب کنید. همچنین به طور کامل به بررسی ویژگی ها، قابلیت ها، قیمت و موارد دیگر نیز خواهیم پرداخت.

البته لازم به ذکر است که علاوه بر بهبود کیفیت نوشتار، quillbot و گرامرلی می توانند به شما در تولید محتوا نیز کمک کنند. مثلا کویل بات یک ابزار تغییر دهنده متن است که می تواند متن شما را به شکلی جدید و خلاقانه بازنویسی کند.

گرامرلی نیز می تواند به شما در ایجاد عنوان های جذاب و خلاصه های مفید و مختصر کمک کند.

این ویژگی ها می توانند برای نویسندگان، دانشجویان، روزنامه نگاران و افراد دیگری که به دنبال بهبود مهارت های نوشتاری خود در پروژه های مختلف هستند مفید باشند.

اما اگر فرصت خواندن کامل مقاله را ندارید، میتوانید به جدول زیر یک نگاه سریع بیندازید. یا با استفاده از لینک های زیر مستقیما به صفحه خرید اکانت ابزار ها دسترسی پیدا کنید.

 

پارامتر گرامرلی Quillbot
سهولت استفاده 5/5 5/5
بررسی دستور زبان 4.8/5 4.7/5
بازنویسی 2/5 5/5
بررسی کپی رایت 4/5 3.5/5
سفارشی سازی 5/5 3/5
پلتفرم های مختلف 5/5 4.5/5
پشتیبانی مشتری 4/5 4/5
اپلیکیشن موبایل
نسخه رایگان
قیمت نسخه پولی $12/ماه $4.17/ماه

مروری بر مزایا و کاربرد های مهم کوئیل بات و گرامرلی

پیش از آن که بتوانیم مباحثی را در ارتباط با مقایسه quillbot و گرامرلی مطرح کنیم، لازم است یک قدم به عقب برگشته و ماهیت این دو دستیار بهبود متن کاربردی را مورد بررسی قرار دهیم تا با دستیابی به درک صحیح‌تر از چیستی هر یک از آن‌ها، راحت‌تر بتوانید جزئیات موجود در تفاوت‌های کلیدی موجود در میان این دو ابزار را متوجه شوید. هر دوی سرویس‌های یاد شده در اصل ابزارهای حرفه‌ای و هوشمندی‌ هستند که در زمینه بررسی دستور زبان و املا کلمات در متن کاربرد دارند؛ در واقع Quillbot و گرامرلی از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای یافتن خطاها، اصلاح و همچنین حذف کلمات غیرضروری برای بهبود خوانایی متن کمک می‌گیرند. این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که اخیرا ابزارهای هوش مصنوعی بسیار در حوزه تولید محتوا نفوذ پیدا کرده‌اند و تولید محتوا با chatgpt یکی از نمونه‌های بارز چنین ادعایی است. با توجه به تفاوت‌های ظریف موجود میان کوئیل بات و گرامرلی آن‌ها را باید به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهیم:

Quillbot چیست؟

کوئیل بات (Quillbot) در اصل ابزاری بوده که در سال 2017 بوسیله فردی به نام روهان گوپتا (Rohan Gupta) طراحی و عرضه شد؛ فلسفه طراحی این ابزار کاربردی بر این بود که نویسندگان باید بر روی آنچه که می‌نویسند تمرکز نمایند، نه اینکه چطور آن را بنویسند! این ربات از تکنولوژی AI به منظور بازنویسی محتوا کمک گرفته و همین مسئله بر دامنه کاربرد آن افزوده است.

فرقی نمی‌کند که در حال ساخت یک محتوای متنی جدید باشید یا صرفا تکلیفی را برای دانشگاه و مدرسه خود بنویسد، Quillbot به راحتی می‌تواند به شما کمک کند. احتمالا تاکنون مطالبی در ارتباط با کاربردهای ChatGPT برای دانشجویان شنیده‌اید، مطمئن باشید که کوئیل بات نیز کم از آنچه که در چت GPT با آن مواجه شده‌اید نخواهد داشت.

این ابزار کاربردی از طریق مرورگر وب، افزونه‌های Google Chrome، گوگل داکس و آفیس ورد در دسترس بوده و حالات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار داده تا متناسب با نیازهای خود از آن بهره ببرند. این حالات به طور کلی به شرح زیر هستند:

  • تلخیص و کوتاه‌نویسی (Shorten)
  • استاندارد (Standard)
  • بسط دادن (Expand)
  • خلاقانه (Creative) و خلاقانه‌تر (Creative+)
  • روان (Fluency)
  • رسمی (Formal)

مقایسه quillbot و گرامرلی

به عنوان مثال اگر دانش‌آموز هستید و احساس می‌کنید که متن نوشته شده شما بسیار ساده است، می‌توانید با استفاده از حالت Creative متن مورد نظر را با خلاقیت بیشتری بازنویسی کنید؛ کوئیل بات در این حالت از تکنولوژی AI کمک خواهد گرفت یا اگر قصد بازنویسی یک مقاله را دارید، می‌توانید با استفاده از حالت Standard، تغییرات مورد نظر خود را در متن اعمال کنید؛ این حالت در عین حفظ سبک نوشتاری متن، کلمات موجود در آن را تغییر می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جالب توجه این دستیار بهبود متن که در مقایسه Quillbot و گرامرلی باید به آن توجه داشت به مسئله امکان فریز و ثابت نگه داشتن کلمات مربوط می‌شود. گاها ممکن است در متن کلماتی به کار رفته باشند که تمایلی به تغییر آن‌ها ندارید، در چنین حالتی می‌توانید از این قابلیت کوئیل بات بهره ببرید.

Grammarly چیست؟

گرامرلی نیز یک دستیار نگارش آنلاین متن بوده که برای کاربرانی که دارای دستگاهی با سیستم عامل اندروید، IOS، مک و ویندوز هستند، در دسترس قرار گرفته است. فلسفه شکل‌گیری این ابزار بهبود متن چندان تفاوتی با آنچه که در معرفی کوئیل بات مطرح گردید، نداشته و با هدف یافتن اشتباهات تایپی و خطاهای گرامری توسعه یافته است. البته باید توجه داشت که این دستیار کاربردی چیزی فراتر از یک اصلاح‌کننده املا و دستور زبان بوده و باید آن را در میان ابزارهای حرفه‌ای فعال در زمینه بهبود شفافیت و روانی متن جای داد.
براساس آمارهای رسمی تاکنون بیش از 30 میلیون کاربر از سرتاسر جهان به سمت استفاده از گرامرلی روی آورده‌اند و همین مسئله سبب شده تا مقایسه Quillbot و گرامرلی اهمیت بیشتری به خود بگیرد تا کاربران انتخاب صحیح‌تری داشته باشند. به هنگام استفاده از گرامرلی یک امتیاز کلی در بالای صفحه نمایان می‌شود که در اصل متن مورد نظر را براساس قابلیت انتقال موضوع، وضوح و شفافیت، صحت و جذابیت مورد بررسی قرار داده و رتبه‌بندی می‌کند. جالب است بدانید که گرامرلی امکان برآورد زمان لازم برای خواندن جملات را به کاربر می‌دهد.

بنابراین، اگر در حوزه ساخت کلیپ و ویدئو فعالیت دارید و می‌خواهید بدانید که خواندن متن چقدر طول می‌کشد، فقط کافیست از Grammarly کمک بگیرید. در یک دید مقایسه‌ای از نظر تجزیه و تحلیل خوانایی متن، سایر ابزارهای فعال در این حوزه، حتی نمی‌توانند به گرد پای گرامرلی برسند! با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید نمره کلی خوانایی متن خویش را مشاهده کرده و آن را بهبود بخشید. در مقایسه quillbot و گرامرلی باید به این نکته توجه داشته باشید که عموما جامعه هدف این دو ابزار کاربردی یکسان بوده و استفاده از آن‌ها برای افراد زیر مناسب است:

  • نویسندگانی که به صورت فریلنسری فعالیت دارند.
  • کلیه دانشگاهیان و فعالان در حوزه مقاله‌نویسی
  • صاحبان وب‌سایت‌ها و نویسندگان پست وبلاگ‌ها
  • بازاریابان محتوا و دیجیتال مارکترها
  • صاحبان مشاغل کوچک
  • کارمندان ریموت و از راه دور

کاربران و مخاطبان quillbot و گرامرلی چه کسانی می توانند باشند؟

دانشجویان: هر دو ابزار می توانند به دانشجویان کمک کنند مقالات و پروژه های خود را از نظر نگارشی و محتوا به طرز چشمگیری تقویت کنند. Quillbot در خلاصه نویسی و بهبود ساختار جمله کمک کند در حالی که گرامرلی می تواند به دانشجویان کمک کند تا دستور زبان، املا و علائم نگارشی را اصلاح کنند.

نویسندگان: هر دو ابزار Quilbot و گرامرلی می توانند میانبری در زمان برای نویسندگان باشند. اگر شما یک نویسنده هستید می توانید بیخیال ویراستار شده و با هزینه هزار برابر کمتر کار را به این ابزار های هوش مصنوعی بسپارید.

افراد غیر انگلیسی زبان: اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست و نگرانید که در پروژه های متنی حسابی غلط داشته باشید، این دو ابزار نگرانی شما را بر طرف خواهند کرد آن هم با کمترین هزینه.

مقایسه نهایی بین quillbot و گرامرلی

هر دو ابزار Quillbot و Grammarly مبتنی بر هوش مصنوعی پیشرفته هستند که می توانند به کاربران کمک کنند تا به سرعت و به راحتی تمام محتوای با کیفیت بالا بنویسند. با این حال هر یک دارای نقاط قوت و ضعف نیز می باشند.

Quillbot در تغییر متن و ارائه کلمات مترادف بهتر عمل میکند در حالی که Grammarly در بررسی اشتباهات گرامری، غلط های املایی و سرقت ادبی دقیق تر است. همچنین قیمت Quillbot کمتر از گرامرلی می باشد.

نمی توان در یک کلمه گفت که کدام ابزار بهتر است. در واقع شما باید طبق نیاز های شخصی خود، بهترین ابزار را انتخاب کنید.

مقایسه quillbot و گرامرلی

مقایسه quillbot و گرامرلی ؟ کدام انتخاب بهتری است؟

انتخاب بین گرامرلی و کویل بات به نیازهای شما در نوشتار و اهدافتان بستگی دارد. در اینجا یک دیدگاه کلی برای کمک به تصمیم‌گیری شما ارائه می‌دهیم:

اگر نیاز به بازنویسی متن دارید:در  مقایسه quillbot و گرامرلی QuillBot انتخاب بهتری است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا جملات را با کلمات و ساختارهای مختلف بازنویسی کنید، در حالی که معنای اصلی حفظ شود.

اگر به دنبال بهبود دستور زبان و املا هستید: در مقایسه quillbot و گرامرلی اگر اولویت شما بررسی و بهبود دستور زبان، املا و سبک نوشتاری است، Grammarly گزینه بهتری خواهد بود. این ابزار به شما در شناسایی و اصلاح خطاهای گرامری، نقطه‌گذاری و املا کمک می‌کند و پیشنهاداتی برای بهبود سبک و وضوح نوشتارتان ارائه می‌دهد.

نوع نوشته‌ها:برای نوشته‌های آکادمیک یا حرفه‌ای که نیاز به دقت گرامری بالا دارند، Grammarly انتخاب بهتری است. برای نوشته‌های خلاقانه یا زمانی که می‌خواهید جملات را بازآفرینی کنید، QuillBot مفیدتر خواهد بود.

ترکیب دو ابزار: بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند هر دو ابزار گرامرلی و کویل بات را به صورت تکمیلی استفاده کنند. به عنوان مثال، از QuillBot برای بازنویسی اولیه استفاده می‌کنند و سپس Grammarly را برای پالایش نهایی و ویرایش دستور زبان و املا به کار می‌برند.

در نهایت، تصمیم به انتخاب بین گرامرلی و کویل بات به نوع متن‌هایی که شما معمولاً می‌نویسید و اهداف شما از ویرایش متن بستگی دارد. امتحان کردن هر دو ابزار گرامرلی و کویل بات و تجربه کاربری آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بهتری بگیرید. با توجه به اهمیت ارائه متون با کیفیت، امروزه ابزارهای بهبود متن بسیاری توسعه یافته‌اند که هر یک از آن‌ها امکانات منحصر به‌فردی را در اختیار نویسندگان و دانشجویان قرار داده‌اند.

مطالب مرتبط