اخبار و اطلاعیه

ابزار گرامرلی چیست؟

ابزار گرامرلی

ابزار گرامرلی چیست؟  همه نویسنده نیستند و زبان انگلیسی هم زبان ساده‌ای نیست! اینجاست که یک ابزار حرفه‌ای و کاربلد وارد میدان می‌شود و مثل یک دستیار وفادار در کنارتان خواهد بود. امروز در فراسیب به معرفی کامل و جامع گرامرلی می‌پردازیم و به شما می‌گوییم گرامرلی چیست و چه کاربردی دارد و شما را در خرید اکانت پریمیوم گرامرلی راهنمایی خواهیم کرد …

با استفاده از ابزار گرامرلی می‌توانید مثل یک بومی انگلیسی‌ زبان متون مورد نظر خود را بنویسید و یا متن‌ها را ویرایش و به راحتی اشتباهات نگارشی و گرامری را پیدا و رفع کنید.

در پاسخ به سوال گرامرلی چیست باید گفت Grammarly یک ابزار بررسی متون با محوریت بررسی دستور زبان است و بیش از ده سال است که فعالیت می‌کند، اما از آنجایی که دائم در حال بهبود و پیشرفت است، به یک ابزار فوق‌العاده برای نوشتن تبدیل شده است. برای بررسی بیشتر تا پایان مقاله با گروه گرامرلی امیرکبیر همراه باشید.

ابزار گرامرلی چیست؟

ابزار گرامرلی یک ابزار بررسی گرامر و تصحیح اشتباهات گرامری و نگارشی است. این ابزار نه‌تنها به بررسی املا، علائم نگارشی، دستور زبان و ساختار جمله کمک کرده بلکه متون شما را بهبود می‌دهد، منسجم‌تر و خواناتر می‌کند تا محتوای روان‌تری با تعداد کلمات بیشتر داشته باشید. گرامرلی به دلیل دقت بالا، ویژگی‌های کاربردی، استفاده و دسترسی آسان، نشان The Leader of The Pack را از سوی نشریه فوربس دریافت کرد. این نشان از سوی نشریه فوربس به سرویس‌هایی اعطا می‌شود که در زمینه‌ی کاری خود بهترین و پیشرو هستند.

نه فقط کاربران ایرانی بلکه روزانه بیش از ۳۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان و حتی روزنامه‌نگاران از گرامرلی استفاده می‌کنند. سه اکانت مختلف یعنی رایگان، پرمیوم و بیزنس برای Grammarly تعریف شده و نسخه رایگان برای تصحیح گرامر و املا کاربرد دارد. از آن سو نسخه پرمیوم امکان بازنویسی کامل جمله، ایده‌های واژگانی جدید، پیشنهادات گرامری و … را به کاربر ارائه کرده و فقط مخصوص یک اکانت است. در مقابل نسخه بیزنس همه ویژگی‌های پرمیوم را داشته و مناسب استفاده تیم‌های چند نفره است و ویژگی‌هایی همچون پیشخوان مدیریت کاربران و … دارد.

ابزار گرامرلی

کجا می‌توان از Grammarly استفاده کرد؟

پیشرفت در نوشتن به نحوه ساختاربندی جملات، روند نگارش، و صد البته تعداد خطاهای نوشتاری بستگی دارد. بنابراین با توجه به موارد کاربردی و اهداف خود می‌توانید یکی از نسخه‌های گرامرلی زیر (یا ترکیبی از آنها) که بیشتر با نیازهایتان تناسب دارند را انتخاب کنید.

  • ویرایشگر محتوا (Content Editor): این نرم افزار در مرکز وب قرار دارد، و می‌توان از آن برای نوشتن و سفارشی کردن پیشنهادهای نوشتاری قابل روئیت استفاده نمود.
  • افزونه مرورگر (Browser Extension): فرقی ندارد از مرورگرهای کروم و سافاری (Safari) استفاده کنید، و یا از جستجوگرهای اینترنت اکسپلورر و فایر فاکس؛ چون در هر صورت می‌توانید آخرین نسخه Grammarly را به عنوان یک افزونه به مرورگرتان اضافه نمایید تا در حین تایپ در گوگل داکس (Google Docs)، مدیوم (Medium)، توییتر (Twitter) و هر جای دیگری در فضای وب به شما کمک کند.
  • گرامرلی برای مایکروسافت آفیس: از نسخه MS-Office این برنامه در هنگام نوشتن در MS-Word یا اوت ‌لوک (Outlook) می‌توانید بهره بگیرید.
  • گرامرلی برای دسک ‌تاپ: اگر نمی‌خواهید از طریق مرورگر به این نرم افزار دست پیدا کنید؛ نسخه دسک ‌تاپ آن را برای استفاده در مک یا ویندوز نصب نمایید.
  • گرامرلی کیبورد (Grammarly Keyboard): از طریق آپ استور (آیفون) یا پلی استور (اندروید) می‌توانید به اپلیکیشن Grammarly Keyboard دسترسی یابید، و آن را به عنوان صفحه کلید پیش فرض تنظیم نمایید تا تمام ایمیل‌ها و پیام‌هایی که در تلفن همراه خود تایپ می‌کنید عاری از خطا و مشکل باشند.
  • گرامرلی برای آیپد (iPad): اپلیکیشن Grammarly Keyboard به طور خاص برای کاربران تبلت بهینه شده و آنها می‌توانند این نرم افزار را از آپ استور برای آیپد دانلود کنند.

خرید اکانت پریمیوم گرامرلی – 11 ماهه

چه کسانی باید از گرامرلی استفاده کنند؟

تقریباً می‌شود گفت که هر نویسنده‌ای می‌تواند از Grammarly استفاده کند؛ اما با توجه به اینکه نسخه پرمیوم آن غالباً گران است، لذا محدودیت‌هایی برای بهره‌گیری کامل از این نرم افزار وجود دارد. با این حال چند دسته از افرادیکه به این Grammar Checker نیاز ضروری دارند؛ عبارتند از:

  • اگر دانشجویی هستید که به دنبال یک دستیار مناسب در زمان ترجمه فارسی به انگلیسی متون هستید تا در زمینه یافتن اشتباهات املایی، دستور زبان و نحوه نشانه گذاری نوشته‌هایتان به شما کمک کند؛ می‌توانید بر روی Grammarly حساب باز کنید، چون این برنامه قادر است تا تمام این کارها را به صورت خودکار برایتان انجام دهد.
  • متخصصان کسب و کار باید از طرح Grammarly Business استفاده کنند تا مطمئن شوند که ایمیل‌ها و پیام‌های آنها مختصر، حرفه‌ای و از نظر سبک نگارشی درست نوشته می‌شود.
  • دانشجویان و نویسندگان حرفه‌ای که می‌خواهند متهم به سرقت ادبی آثار دیگران نشوند؛ می توانند از نسخه پرمیوم Grammarly برای بررسی پلاجیاریسم (Plagiarism) آثارشان استفاده نمایند.
  • هر کسیکه به دنبال یک بررسی کننده خودکار دستور زبانی است که استفاده از آن آسان باشد؛ می‌تواند از ویژگی‌ها و خدمات بصری گرامرلی بهره بگیرد.

مزایای ابزار گرامرلی چیست؟

تعداد کاربران گرامرلی طی سال‌های اخیر همیشه افزایش یافته و حتما دلایل مناسبی برای این اتفاقا وجود دارد که کاربران را نسبت به استفاده از این ابزار کاربردی مجاب می‌کند.

تصحیح گرامر در لحظه

به جای اینکه کل متن را بنویسید و در آخر روی دکمه‌ی بررسی املا و گرامر کلیک کنید، گرامرلی متن شما را در لحظه تصحیح می‌کند تا هنگام نوشتن متوجه آن شوید و متن را ویرایش کنید. این مزیت بزرگ منجر شده تا بتوانید اشتباهات خود را فورا تغییر دهید و نتیجه‌ای ندارد جز روان‌تر و دقیق‌تر شدن متن نهایی. خوشبختانه Grammarly اینکار را به‌صورت خودکار انجام می‌دهید و نیازی به انجام کار خاصی ندارید.

دقت بالا

گرامرلی اشتباهات چندانی مرتکب نمی‌شود، شاید گاهی اوقات متوجه منظور شما نشود یا کاما در مکان نامناسب و غیرضروری به کار ببرد اما در کل دقت مناسبی دارد.

توضیحات قابل‌فهم درخصوص اشتباهات

گرامرلی فقط اشتباهات را نشان نمی‌دهد بلکه این ابزار توضیحاتی درخصوص اشتباه به شما ارائه می‌کند تا در لحظه سطح دانش خود از گرامر را ارتقا دهید. این برنامه یک گام فراتر می‌رود تا نه‌تنها نوشته‌های روان‌تری بنویسید بلکه نویسنده‌ی بهتری شوید. با اینکار می‌توانید نتیجه‌ی بهتری در تست‌هایی مثل دولینگو، آیلتس و تافل بگیرید و عملا Grammarly به معلم خصوصی شما تبدیل می‌شود.

شخصی‌سازی قدرتمند

شخصی‌سازی حتی در نسخه رایگان گرامرلی هم برای شما درنظر گرفته شده و به‌عنوان مثال می‌توانید زبان موردنظر خود را انتخاب کرده، کلمات جدید را به دیکشنری اضافه کنید و ربات را در برخی سایت‌ها خاموش کنید.

استفاده بسیار آسان

از کودک ۷ ساله تا پیرمرد ۹۹ ساله، همه قادر هستند تا از گرامرلی استفاده کنند و استفاده از آن به هیچ دانش خاصی نیاز ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید، نصب برنامه یا افزونه‌ی مرورگر است و باقی اتفاقات را به برنامه بسپارید تا زیر اشتباهات شما خط بکشد و آنها را با رنگ قرمز نشان دهد.

ابزار گرامرلی

معایب گرامرلی چیست؟

اگرچه گرامرلی مزایای شگفت‌انگیزی دارد اما معایب و جنبه‌های خاصی در آن وجود دارند که قطعا می‌توان آنها را بهبود داد تا تجربه‌ی بهتری برای کاربران رقم بخورد.

محدودیت گسترده در نسخه رایگان

در ادامه‌ی مقاله نسخه رایگان و پولی گرامرلی را در جدول مقایسه می‌کنیم اما اجازه دهید همین حالا خیال‌تان را راحت کنیم، نسخه رایگان این ابزار بسیار محدود است و فقط یک کاربرد دارد که آن هم تصحیح املا، گرامر و نقطه‌گذاری است. با این حال بسیاری از کاربران هیچ مشکلی با نسخه رایگان ندارند و همه چیز به استفاده‌ی شما بازمی‌گردد. اگر به دنبال نوشتن متن‌های تخصصی هستید و دقت بالا اهمیت شایانی برای شما دارد پس نسخه پرمیوم را انتخاب کنید.

تبلیغات بیش‌ازحد و آزاردهنده

اگر از نسخه رایگان استفاده کنید پس گرامرلی سرتان را با تبلیغات آزاردهنده درد می‌آورد. در واقع شرکت با اینکار شما را به خرید نسخه پرمیوم مجاب می‌کند تا به نوعی از شر تبلیغات و ایمیل‌های اسپم راحت شوید. خوشبختانه برای راحت شدن از شر ایمیل‌ها نیازی به هزینه کردن نیست و لغو اشتراک از لیست ایمیل این مشکل را حل می‌کند.

جمع بندی مقاله ابزار گرامرلی چیست و چه کسانی باید از گرامرلی استفاده کنند؟

وقتی به یک ابزار کامل فکر می‌کنید که نوشته‌های شما را از نظر صحت دستور زبان و کلمات به کار برده بررسی کند، احتمالا گرامرلی به ذهنتان می‌رسد. البته تصمیم‌گیری درباره اینکه این ابزار را بخرید یا نه ممکن است سخت باشد. در معرفی کامل و جامع گرامرلی به این نتیجه رسیدیم که این ابزار برای نویسندگان حرفه‌ای، نویسندگان عادی و تولیدکننده‌های محتوا مناسب است.

اما اگر بخواهیم دقیق صحبت کنیم، این ابزار برای همه کسانی که به نوعی با نگارش انگلیسی سر و کار دارند، یک ابزار عالی و فوق‌العاده است.

دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهش‌گران، محققان در صنعت‌های خاص، اساتید دانشگاه، روزنامه‌نگاران انگلیسی‌زبان و هر شغل دیگری که به ذهنتان می‌رسد می‌توانند از این ابزار استفاده کنند. به لطف نسخه رایگان، می‌توانید مدتی از قابلیت‌های آن استفاده کنید و اگر نیازهای شما را رفع کرد، نسخه پریمیوم یا بیزنس را خریداری کنید.

مطالب مرتبط