معرفی محصول

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله : یکی از اصلی ترین دغدغه های نویسندگان متن های انگلیسی، نوشتن یک متن بدون هیچ اشتباه دستوری است. ولی چگونه این امکان وجود دارد، به خصوص برای افرادی که زبان مادریشان انگلیسی نیست. امکان وجود اشتباه برای این افراد حتی بعد از چندین بار خواندن و بررسی متن باز هم وجود دارد.

امروزه مترجمان و نویسندگان برای اینکه تا حدودی این مشکل را برطرف کنند از یک سری نرم افزارهای تصحیح کردن به صورت خودکار استفاده می کنند. با این روش تا حد بالایی مشکلات گرامری برطرف شده و کمک زیادی به نویسنده برای تحویل دادن متنی بدون ایراد و دقیق می کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از این نرم افزارها به نام گرامرلی آشنا کنیم و به بررسی تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله بپردازیم. پس تا پایان مقاله با گروه گرامرلی امیر کبیر همراه باشید.

گرامرلی چیست؟

گرامرلی در حقیقت نوعی نرم افزار بسیار قوی برای مشخص کردن غلط های نگارشی و گرامری متن و اصلاح آن ها است. با استفاده از نرم افزار گرامرلی، نویسنده ها و مترجمان زبان انگلیسی خیلی ساده می توانند اشتباهات متن را بدون اینکه زمان زیادی برای چندین بار مرور بگذارند، پیدا و اصلاح کنند.

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله

یک عامل مهم که تأثیر به سزایی در پذیرش مقالات علمی در ژورنال‌های خارجی معتبر دارد، نگارش صحیح متن است. به عبارتی در صورتی که مقاله‌ شما از نظر بار علمی و محتوایی در سطح بالا و غنی قرار داشته باشد، اما از نظر نگارشی و گرامری درست نوشته نشده باشد، احتمال ریجکت شدن آن بسیار زیاد است.

متن پس از ترجمه تخصصی باید توسط مترجمان و ویراستاران با تجریه ویرایش شود و ساختارهای زبان انگلیسی به دقت در آن رعایت شود. در غیر این صورت امکان پذیرش آن توسط یک ژورنال معتبر خیلی کم خواهد بود.

ویرایش دقیق متن انگلیسی مقاله پس از ترجمه موجب می‌شود تا از انتقال صحیح مطالب و مفاهیم مورد نظر نویسندگان اطمینان حاصل کنیم زیرا جدای از محتوای علمی، نگارش و خوانایی متن و انتقال درست مفهوم از نظر داوران بسیار حائز اهمیت است و در صورتی که مقاله از این لحاظ ضعیف باشد، شانس قبولی در ژورنال‌های معتبر را از دست می‌دهد.

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله

آیا همه مقالات باید توسط گرامرلی بررسی شوند؟

همه‌ افراد، حتی نویسندگان و مترجمان حرفه‌ای امکان اشتباه در متن را دارند و بدیهی است که صرف وقت زیاد برای مرور چندباره متن همیشه امکان پذیر نیست. گرامرلی به عنوان دستیار نویسنده و مترجم در زمان کوتاهی این کار را انجام می‌دهد و بدون تغییر متن اشتباهات آن را مشخص می‌کند.

با دانلود گرامرلی یک نویسنده و یا مترجم پس از ترجمه، می‌تواند متن خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازبینی کند و با تصحیح اشتباهات متنی دقیق و کامل و عاری از خطا را ارائه کند.

مزیت مهم گرامرلی این است که بررسی مقاله در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود چون در فرایند چاپ مقالات در ژورنال‌های معتبر که زمان عامل بسیاری مهمی است، این خدمت گرامرلی واقعاً سودمند است.

فرقی نمی‌کند که متن شما در چه زمینه‌ای باشد و یا هدف نهایی شما از نوشتن این متن چه باشد. یک نامه‌ اداری، یک مقاله و یا هر نوشتار دیگری. با دانلود گرامرلی می‌توانید به یک ویرایشگر آنلاین و دقیق دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که بسیاری از خدمات گرامرلی در نسخه‌ پریمیوم آن ارائه می‌شود، هرچند که نسخه‌ی رایگان آن نیز می‌تواند برای شما سودمند باشد.

دانلود گرامرلی بر روی هر سیستم عاملی مثل از ویندوز، iOS و اندروید امکان پذیر است. برای نسخه ویندوز یک افزونه در برنامه‌ی ماکروسافت ورد، گوگل کروم و حتی فایرفاکس اضافه می‌شود که نوشته‌های شما در این

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله : تصحیح و بررسی آیلتس با کمک Grammarly

یکی از ویژگی‌های کلیدی گرامرلی که به نویسندگان انگلیسی زبان کمک می‌کند، ارائه انواع کلمات پیشنهادی در متن است. این ویژگی برای افرادی که در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل شرکت می‌کنند بسیار مفید خواهد بود.
از یک طرف این افراد برای آماده شدن برای بخش رایتینگ این امتحان باید متون تمرینی زیادی بنویسند و از طرف دیگر یافتن فردی مسلط به زبان انگلیسی برای اصلاح متون نوشتاری آسان نیست. Grammarly به راحتی و در زمان بسیار کوتاه و با دقت بالا این کار را برای شما انجام خواهد داد. حتی با استفاده از نسخه رایگان Grammarly، می‌توانید تا حد زیادی اشتباهات را در نوشته خود شناسایی کرده و برای بهبود آن گام بردارید.

همچنین پس از تصحیح متن و بررسی مقاله با گرامرلی، این برنامه مترادف‌ها و جایگزین‌های بهتری برای بسیاری از کلمات ارائه می‌دهد. خرید اکانت گرامرلی کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتاری خود را توسعه دهید و بهبود بخشید. خرید اشتراک Grammarly و استفاده از آن در مراحل آماده سازی آزمون آیلتس و تافل می‌تواند تأثیر زیادی بر نمره شما داشته باشد.

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله

تاثیر گرامرلی در پذیرش مقاله: بررسی سرقت ادبی مقاله با گرامرلی

سرقت علمی به معنای استفاده از مقالات دیگران بدون ذکر منبع است. باید توجه داشته باشید که در طی مراحل پذیرش و انتشار، مقاله شما از نظر جدید و یونیک بودن توسط هیئت داوران مجله بررسی می‌شود و درصورت وجود مطابقت، مقاله شما رد می‌شود. در واقع اگر مقاله شما مشابه باشد، به مرحله ارزیابی راه نمی‌یابد و محتوای مقاله شما از همان ابتدا رد می‌شود.

Grammarly در نسخه پرمیوم، برای جلوگیری از سرقت ادبی و مشابهت، بررسی کاملی از مقالات ارائه کرده است. نویسندگان، ویراستاران و داوران شباهت مقالات را با استفاده از نرم افزار Grammarly بررسی می‌کنند. اگر نویسنده مقاله‌ای هستید، بهتر است مقاله خود را قبل از ارسال به مجلات خارجی و داخلی با استفاده از Grammarly بررسی کنید تا از شباهت‌های تصادفی جلوگیری کنید. بررسی مقاله با گرامرلی تعداد شباهت‌های دستوری را تعیین می‌کند و حتی متن را اصلاح می‌کند.

همانطور که گفته شد تنها برخی از خدمات در نسخه رایگان Grammarly ارائه می‌شود و برای دریافت خدمات بیشتر باید نسخه پریمیوم Grammarly را فروشگاه‌های خرید اکانت مانند https://autgrammarly.ir/ خریداری کنید.

یک نکته مهم برای نویسندگان آزاد این است که هرگز از سایت‌های بررسی مقاله رایگان برای بررسی سرقت ادبی استفاده نکنید. برخی از دلایل را می‌توان به شرح زیر توضیح داد:

  • این سایت‌ها در نسخه رایگان خود دارای محدودیت کلمات هستند، بنابراین شما باید پست خود را به چند بخش تقسیم کنید و هر بخش را جداگانه بررسی کنید. این انسجام متن شما را از بین می‌برد.
  • منابع محدود به دلیل دسترسی به وب سایت‌ها و مقالات خاص.
  • در این سایت‌ها مقاله شما بر روی سرورها ذخیره می‌شود و امکان سوء استفاده از مقاله شما وجود دارد. زیرا برای رعایت حریم خصوصی این سایت‌ها پولی پرداخت نکرده‌اید.

سرقت مقاله از سایت گرامرلی امکان دارد؟

همان طور که تأثیر گرامرلی در پذیرش مقاله بسیار اهمیت دارد. مراقبت کردن از مقاله ارسالی تان در برابر سرقت ادبی نیز اهمیت ویژه ای دارد. به این ترتیب که اگر شما از سایت های نامعتبر برای بررسی سرقت ادبی و گرامر متن مقاله خود استفاده کنید، ممکن است مقاله شما توسط آن سایت سرقت شود. به جهت اهمیت همین موضوع پیشنهاد می شود که از سایت های معتبر مانند گرامرلی استفاده کنید. گرامرلی یک سایت معتبر و امن است که تا به امروز هیچ گزارشی در خصوص سرقت ادبی از این سایت گزارش نشده است.

آیا گرامرلی بدون اشتباه است؟

هر چند با تأثیر گرامرلی در پذیرش مقاله و کمک شایانی که گرامرلی و استفاده از آن به مترجم و نویسنده زبان انگلیسی می کند آشنا شدید، ولی باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که گرامرلی ماشینی است که با هوش مصنوعی کار کرده و به بررسی متن می پردازد. اینکه گرامرلی از هوش مصنوعی استفاده می کند نشان دهنده این است که این نرم افزار درکی از خصوصیات زبانی نداشته و نمی توانیم فقط با بررسی متن با گرامرلی، مقاله را آماده ارسال به مجلات خارجی بدانیم. بلکه باید بعد از استفاده کردن از گرامرلی، برای یک بار دیگر مترجمی متخصص با اطلاعات کامل به بررسی نهایی متن بپردازد.

مطالب مرتبط