اخبار و اطلاعیه

مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی

مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی

گرامرلی چیست؟ مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی چیست؟ یکی از دغدغه‌های کسانی که نوشتن و تولید محتوا را به عنوان کسب و کار آنلاین یا آفلاین خود انتخاب کرده‌اند، رعایت قواعد نگارشی و نوشتن جملاتی صحیح و دقیق است. این امر زمانی حیاتی به نظر می‌رسد که بخواهید مقاله انگلیسی بنویسید یا در آزمون های بین المللی شرکت کنید. گرامرلی (Grammarly) نرم‌افزاری است که به کمک شما می‌آید.  اما گرامرلی چیست؟ نحوه استفاده از گرامرلی چگونه است؟ برنامه گرامرلی مناسب شما است؟ در ادامه این مطلب با گروه گرامرلی امیرکبیر همراه باشید تا درباره گرامرلی بیشتر بدانیم و با کارکرد و خرید گرمرلی آشنا شویم.

آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید متنی که به انگلیسی نوشته‌اید را با نرم‌افزار به صورتی ویراستاری کنید که هیچ مشکلی نداشته باشد؟ تا قبل از گرامرلی این حرف فقط یک رویا بود اما از زمانی که این نرم‌افزار وارد بازار شد و افراد توانستند به‌صورت آنلاین و آفلاین از آن استفاده کنند، تحول بزرگی در ویراستاری متون انگلیسی رخ داد و افراد بسیاری به سمت آن کشیده شدند.

نرم افزار گرامرلی (Grammarly) چیست؟

گرامرلی (Grammarly) یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۰۹ و در کشور اوکراین، برای تشخیص غلط‌ها و جلوگیری از سرقت ادبی به صورت رایگان ارائه شد. این برنامه هم‌اکنون می‌تواند متن را با ۲۵۰ قاعده دستور زبان انگلیسی بررسی کرده و اشتباهات موجود در متن را به نویسنده اعلام کند.

گرامرلی برنامه‌ای ساده است که می‌توانید با ایمیل شخصی، بدون هیچ مشکلی یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و از خدماتش استفاده نمایید. برخی از این سرویس‌ها رایگان هستند و برخی به طور گسترده‌تر در نسخه پریمیوم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. هم‌چنین می‌توانید لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی مانند آمریکایی، استرالیایی یا بریتانیایی را برای آن تنظیم کنید.

گرامرلی طیف واقعاً وسیعی از محیط‌های نرم‌افزاری و اینترنتی را پوشش می‌دهد. گرامرلی می‌تواند به عنوان اکستنشن (افزونه) روی مرورگر (کروم، فایرفاکس، اج، سافاری) شما نصب شود.

برای این حالت، کافی است با مرورگر خود به سایت گرامرلی بروید تا به صورت اتوماتیک شناسایی شده و اکستنشن مربوطه برایتان پیشنهاد شود. از گرامرلی می‌توان به صورت اَدآن برای آفیس ورد یا اوت‌لوک بهره گرفت.

می‌توان نرم‌افزار آن را روی سیستم عامل‌های ویندوز و مکینتاش نصب نمود. می‌توان کی‌برد آن را برای سیستم عامل اندروید استفاده کرد. گرامرلی از گوگل داکس (Google Docs) هم پشتیبانی می‌کند.

حتی نسخه آنلاین این پلتفرم ویژگی‌های مانند تشخیص لحن، غلط گرامری یا بررسی سرقت ادبی را فراهم کرده است. البته در استفاده رایگان از این موارد ، گزارشی کوتاه و بدون جزئیات دریافت خواهید کرد و برای مشاهده ریز موارد به تفصیل، نیاز به اکانت پریمیوم دارید.

مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی

ویژگی های منحصر به فرد استفاده از گرامرلی

راحتی استفاده از grammarly

برای استفاده از مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی ، نیازی به مهارت خاصی نیست. این ابزار را می توان بر روی مرورگرهای مختلف نصب کرد تا به طور خودکار خطاهای ورودی را تصحیح کند. چه در حال ارسال پست در رسانه های اجتماعی یا در حال نوشتن یک ایمیل باشید، Grammarly به طور همزمان متن شما را برای یافتن خطا اسکن می کند.

استفاده از Grammarly در مرورگرها به لطف افزونه های آن امکان پذیر است، کاربران می توانند از منابع رایگان Grammarly مانند پیشنهادات و مترادف ها استفاده کنند. همچنین با دوبار کلیک بر روی هر کلمه، Grammarly تعریف دیکشنری آن را نمایش می دهد.

نرم افزارها و برنامه های کاربردی خاص

نرم افزار گرامرلی در سیستم عامل های ویندوز و مک برای بررسی جامع تر متن موجود است. کاربران باید فایل متنی خود را در صفحه نرم افزار رها کنند، تا این برنامه شروع به بررسی خطاهای متنی کند. همچنین با اضافه کردن Grammarly به ورد، به راحتی می توان متن را هنگام تایپ بررسی کرد. متن کلی به طور مرتب بررسی می شود تا با استفاده از دستور زبان، پیشنهاد کلمات و تغییر ساختار جمله، متن کوتاه تر و منسجم تر شود.

استفاده از گرامرلی در صفحه کلید موبایل

برای کسانی که می خواهند ابزارهای ویرایش را همیشه در دسترس داشته باشند، Grammar Keyboard برای تلفن های همراه اندروید و iOS در دسترس است. نوشتن در تلفن های همراه و تبلت ها روز به روز رایج تر می شود، از نوشتن ایمیل و پر کردن فرم های مهم گرفته تا نوشتن مقاله و پیامک در شبکه های اجتماعی، همه چیز در تلفن های همراه و تبلت ها انجام می شود و استفاده از گرامرلی روشی مناسب برای نوشتن بدون خطا در فضاهای مختلف می باشد.

بهترین ویژگی این کیبورد گرامرلی، رایگان بودن آن است. همان طور که گفته شد، با استفاده از این برنامه می توانید دستورات نگارشی و پیشنهادات ویرایش را بپذیرید و از آن استفاده کنید. این برنامه درست مانند نسخه های رایگان افزونه ها، برای ویرایش نرم‌افزارهای دسکتاپ و ویرایشگرهای وب، و به طور کلی برای کارهای ویرایش سبک بسیار مناسب است.

تلفظ عبارات انگلیسی

گرامرلی را می توان برای ترسیم تفاوت بین تلفظ آمریکایی و انگلیسی تنظیم نمود. بنابراین انتخاب کلمات و تفاوت های املایی در این دو سبک مختلف توسط Grammarly تشخیص داده می شود و مطابق تنظیمات شما عمل می کند. پشتیبانی از تلفظ های استرالیایی و کانادایی نیز در Grammarly گنجانده شده است.
برای افرادی که در سطح بین المللی محتوا تولید می کنند، نوشتن با لهجه های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا اکثر مشتریان می خواهند متن هایشان بر اساس لهجه دلخواه شان نوشته شود.

کاربران Grammarly فقط باید وارد حساب کاربری خود شوند و روی گزینه “Select Language” در تب پروفایل کلیک کنند. در افزونه مرورگر، با کلیک بر روی آیکون Grammarly و انتخاب گزینه “I write” می توان به راحتی زبان را تغییر داد.

مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی

تصحیح موارد نامعین نوشتاری

نویسندگان با تجربه حروف و عبارات نامعین را مطلوب نمی دانند و این موارد به ندرت در کتاب هایشان یافت می شود. حتی نویسندگان محتوای وب به ندرت از این عبارات استفاده می کنند. اما زمانی که شما در حال نوشتن هستید، این امکان وجود دارد که این اتفاق بیافتد. در این موارد فرآیند شناسایی و تصحیح جملات با استفاده از Grammarly به راحتی انجام می شود.
اگرچه استفاده از کلمات مجهول در برخی زمینه ها ضروری است، اما به طور کلی وجه معلوم کلمات، نوشته را زیبا، معنادار، صمیمی و تاثیرگذار می کنند.

توضیح کامل چرایی تغییرات ایجاد شده با استفاده از گرامرلی

برخلاف مایکروسافت ورد که فقط برخی از اشتباهات املایی را نشان می دهد، Grammarly توضیح کاملی درباره علت نادرست بودن کلمه یا جمله ارائه می دهد، علاوه بر این، خطاهای متنی را بهتر شناسایی می کند و دلایل عدم استفاده از کلمه را توضیح می دهد. و قوانین دستور زبان را در موقعیت مناسب به شما یادآوری می کند. استفاده از گرامرلی مانند معلمی است که اشتباهات را تصحیح می کند و ضمن توضیح اشتباهات، نگارش صحیح را آموزش می دهد.

گرامرلی ردیاب قوی سرقت های ادبی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد خرید نسخه پریمیوم Grammarly، تشخیص سرقت ادبی است. این ابزار محتوای مورد نظر را با بیش از 16 میلیارد وب سایت و پایگاه داده دانشگاهی مقایسه می کند. این ویژگی که در ویرایشگرهای وب و نرم افزارهای گرامر موجود است، ابزاری مفید برای دانشجویان و تولیدکنندگان محتوا است.

مزایا و معایب گرامرلی

حتی سخت‌ترین منتقدان نیز نمی‌توانند اشکال مهمی در Grammarly پیدا کنند. این برنامه از پشتیبانی قوی برخوردار است و ارزش پولی که برای آن پرداخت می‌کنید را دارد.

مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی

  • مزیت استفاده از نرم افزار گرامرلی این است که بسیار دقیق است. این برنامه می‌تواند تمام جنبه‌های ویرایشی، گرامری و… را برای شما انجام دهد.
  • دستگاه‌های مک، ویندوز و iOS را پشتیبانی می‌کند. Grammarly شما را محدود به لپ تاپ و میز کار نمی‌کند. حتی در حین پرواز نیز می‌توانید از آن استفاده کنید و قبل از ارسال پیام‌ها و ایمیل‌ها متن آنها را چک کنید.

خرید اکانت پریمیوم گرامرلی – 6 ماهه

معایب گرامرلی

نسخه رایگان گرمرلی تمام قابلیت‌های نسخه پولی را ندارد. اگر قصد دارید کارهای حرفه‌ای و تجاری با Grammarly انجام دهید باید نسخه پرمیوم که هزینه دارد را تهیه کنید.

مطالب مرتبط