اخبار و اطلاعیه

راهنمای ساخت حساب کاربری گرامرلی

ساخت حساب کاربری گرامرلی

گرامرلی را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین ابزارهای تصحیح متون زبان انگلیسی معرفی کرد. گرامرلی از خطاهای نگارشی جلوگیری می‌کند و کمک می‌کند تا متنی بدون خطا بنویسید. استفاده از این ابزار کاملا رایگان است و برای استفاده از آن تنها لازم است یک حساب کاربری داشته باشید. برای آشنایی با راهنمای ساخت حساب کاربری گرامرلی و نکات مهم مرتبط آن با گروه گرامرلی امیرکبیر در این مطلب همراه باشید.

اکانت گرامرلی چیست؟

گرامرلی (Grammarly) نرم‌افزاری کاربردی است که در زمینه تولید محتوای متنی استفاده می‌شود. افرادی که از زبان انگلیسی برای نوشتن مقالات و ایمیل‌های کاری خود استفاده می‌کنند، باید نکاتی از جمله قواعد نگارشی و املای صحیح کلمات را رعایت کنند. نرم‌افزار گرامرلی در این زمان به شما کمک می‌کند. گرامرلی در تهیه مقالات انگلیسی، آزمون‌های بین‌المللی و شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد. برای خرید اکانت گرامرلی باید از خدمات پرداخت ارزی بین‌المللی یا خدمات سایت‌های داخلی استفاده کنید. با این حال سوالی که ممکن است در ذهن علاقمندان به استفاده از این نرم‌افزار ایجاد شود، چگونگی استفاده از آن است. در این مطلب با نرم‌افزار گرامرلی بیشتر آشنا می‌شوید.

نرم‌افزار گرامرلی؛ ابزاری برتر برای تولید محتوا به زبان انگلیسی

نرم‌افزار گرامرلی باعث ایجاد تحولی بزرگی در تولید محتوای متنی به زبان انگلیسی شده است. این نرم‌افزار به عنوان ویرایشگر خطاهای نگارشی عمل می‌کند و همچنین شباهت‌هایی با نرم‌افزار وردتون دارد. گرامرلی برای هر نویسنده‌ای که از زبان انگلیسی استفاده می‌کند، یک ویراستار حرفه‌ای است. همانطور که برای متون فارسی نرم‌افزارهایی مخصوص ویرایش وجود دارند، متون انگلیسی دارای نرم‌افزارهایی مشابه هستند. دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید و تمام افرادی که به ویرایش متون انگلیسی نیاز دارند، می‌توانند از امکانات این نرم‌افزار استفاده کنند. نرم‌افزار Grammarly با استفاده از هوش مصنوعی خود هر ساله به‌روز رسانی می‌شود. گرامرلی اولین بار در سال 2009 مورد استفاده قرار گرفت. این برنامه ویرایش، توسط گروهی از زبان‌شناسان و مهندسان نرم‌افزار طراحی شده است.

الگوریتم‌های موجود در گرامرلی با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت تشخیص درست و دقیق جملات را دارند. این نرم‌افزار با قدرت هوش مصنوعی خود جملات را بررسی می‌کند و اگر خطایی در جملات و کلمات وجود داشته باشد، آن‌ها را تصحیح می‌کند. اکانت گرامرلی متکی بر اینترنت و دارای دو نسخه است. اولین نسخه اینترنتی و دومین نسخه به شکل افزونه نرم‌افزارWord  قابل دسترسی است. این نرم‌افزار توانایی اتصال به‌صورت افزونه به گوگل کروم، فایرفاکس، سافاری، Word و دیگر نرم‌افزارهای مایکروسافت را دارد. گرامرلی از لحظه شروع تایپ متن در حال نظارت بر روی محتوای متنی است.

 ساخت حساب کاربری گرامرلی

مزایای اکانت پرمیوم گرامرلی نسبت به نسخه رایگان

با وجود این که گرامرلی به‌صورت رایگان هم قابل استفاده است، ولی با استفاده از این نسخه فقط از 10 الی 30 درصد از امکانات گرامرلی بهره‌مند می‌شوید که شامل بررسی املایی متن، اصلاح اشتباهات نگارشی و پیشنهاد لغت جدید با توجه به تم (Theme) متن می‌شود. اما اگر مایل به استفاده کامل از این نرم‌افزار هستید باید اکانت پرمیوم گرامرلی را خریداری کنید. از جمله مزایای نسخه پرمیوم که در نسخه رایگان وجود ندارند به شرح زیر است:

  • بررسی کامل متن از نظر 250 نکته نگارشی و دستوری
  • بررسی دستور زبان انگلیسی و سبک نگارشی نوشته
  • ارائه پیشنهاد برای بهبود سبک نوشته و ساده نویسی
  • غلط گیری حرفه‌ای از نظر گرامر
  • بررسی سرقت علمی یا ادبی
  • پیشنهاد لغت جدید برای استفاده به‌جای لغات تکراری
  • بررسی نشانه گذاری (Punctuation) و ساختار جملات از نظر دستور زبان انگلیسی

آموزش قدم‌به‌قدم ساخت حساب کاربری گرامرلی

ساخت اکانت گرامرلی اصلا پیچیده نیست و فرایند ساده‌ای را طی می‌کند. با این حال ممکن است بسیاری از افراد از روش صحیح انجام این کار اطلاع نداشته باشند و در ساخت این اکانت دچار مشکل شوند. برای ساخت حساب گرامرلی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله اول: در اولین قدم به وب‌سایت رسمی گرامرلی مراجعه کنید
  • مرحله دوم: از سمت چپ تصویر گزینه Get grammarly را انتخاب کنید
  • مرحله سوم: در این بخش می‌توانید برای ثبت نام از حساب فیس‌بوک، ایمیل، جی‌میل یا اپل استفاده کنید. یکی از این موارد را وارد کنید و گزینه Agree and sign up را انتخاب کنید
  • مرحله چهارم: در این مرحله پسورد انتخابی خود را که شامل عدد، حروف کوچک و حرف بزرگ لاتین است را وارد کنید و next را بزنید تا حساب شما ساخته شود

با ساخت حساب کاربری گرامرلی در پلتفرم‌های مختلف از آن بهره ببرید

بعد از اتمام مراحل ساخت حساب کاربری گرامرلی می‌توانید به دو روش از آن استفاده کنید. اولین روش استفاده از حساب کاربری گرامرلی، نصب نسخه کامپیوتری این ابزار است. در حال حاضر نسخه‌های ویندوز، مکینتاش و لینوکس گرامرلی نیز در دسترس هستند. با استفاده از این نرم‌افزارها، در تمام محیط‌های رایانه شخصی خود می‌توانید متن‌ها را ویرایش کنید. دومین حالت به‌کارگیری حساب گرامرلی، استفاده از افزونه گرامرلی کروم یا افزونه گرامرلی فایرفاکس است. گرامرلی را می‌توانید بر روی انواع نسخه‌های یاهو میل، جی‌میل، شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله توییتر و اینستاگرام نصب کنید.

نصب گرامرلی و استفاده از آن در لپتاپ و موبایل

وقتی یک حساب کاربری ایجاد کردید، گرامرلی راه‌های بیشتری را برای دسترسی به امکانات این برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این برنامه راه‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید Grammarly را بر روی دسکتاپ، موبایل و مرورگر وب نصب کنید. برای دانلود گرامرلی بر روی کامپیوتر، موبایل یا مرورگر خود، به قسمت Apps در حساب کاربری خود مراجعه کنید و سپس برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

افزودن گرامرلی به گوگل کروم

به‌محض اینکه افزونه گرامرلی گوگل کروم را نصب می‌کنید، نماد آن را در قسمت بالای مرورگر مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آن تنظیمات زیر نمایش داده می‌شود:

  • بررسی پیشنهادات نوشتاری در وبسایتی که باز کرده‌اید
  • نمایش معنی و مترادف کلمات با دو بار کلیک بر روی کلمه مورد نظر
  • تصحیح املایی خودکار
  • زبان انگلیسی‌ای که ترجیح می‌دهید (بریتیش، آمریکایی، استرالیایی و…)
  • گزینه خرید اکانت پرمیوم گرامرلی برای استفاده از امکانات بیشتر

با افزونه گرامرلی کروم، هر چیزی که به‌صورت آنلاین تایپ می‌کنید بلافاصله بررسی می‌شود. زیر اشتباهات نگارشی، خط قرمزی را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن می‌توانید متن تصحیح‌شده را ببینید. علاوه بر این، برخی پیشنهادات نیز با رنگ زرد به شما نشان داده می‌شوند که مربوط به نسخه پرمیوم گرامرلی هستند و می‌توانند متن شما را بهبود ببخشند. علاوه بر این، لازم است بدانید که اگرچه Grammarly همه متن‌ها را بررسی می‌کند، یک Keylogger یا نرم‌افزار هک نیست و بنابراین، هیچ پسورد یا اطلاعات حساسی را ثبت نمی‌کند و می‌توانید به آن اعتماد کنید.

راهنمای گرامرلی برای دسکتاپ

با نسخه دسکتاپ گرامرلی می‌توانید پروفایل خود را طبق ترجیحات و فرهنگ لغات شخصی خود تنظیم کنید. برای مثال، می‌توانید فرهنگ لغات گرامرلی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که برخی از کلمات غیرانگلیسی که استفاده می‌کنید را علامت‌گذاری نکند تا پیشنهادات نادرست به حداقل برسد و در زمان خود صرفه‌جویی کنید.

برنامه دسکتاپ Grammarly دقیقا مانند افزونه مرورگر این برنامه عمل می‌کند. می‌توانید اسناد خود را برای بررسی گرامری و املایی به صفحه برنامه بکشید و سپس در صورت خرید اکانت گرامرلی و داشتن گرامرلی پرمیوم نیز پیشنهادات مرتبط با سبک نوشتاری را دریافت کنید. گرامرلی دسکتاپ به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود. بنابراین، می‌توانید مطمئن باشید که همیشه از آخرین نسخه آن استفاده می‌کنید.

 ساخت حساب کاربری گرامرلی در موبایل

اپلیکیشن موبایل گرامرلی یک کیبورد مجازی است. بنابراین، پس از ورود به حساب کاربری خود، Add Grammarly Keyboard را انتخاب و سوئیچ کنار Grammarly را روشن کنید. سپس، گزینه Switch Input Methods را انتخاب و روی گزینه گرامرلی کلیک کنید.

پس از آن Continue را انتخاب کنید تا بتوانید از برنامه استفاده کنید. وقتی بر روی موبایل خود برنامه گرامرلی را نصب کرده‌اید، صفحه کلید به‌طور خودکار اشتباهات شما را تشخیص می‌دهد و بدون توجه به اینکه در چه برنامه‌ای در حال تایپ کردن هستید، پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهد. Grammarly موبایل به اندازه برنامه دسکتاپ یا افزونه مرورگر آن تصحیح انجام نمی‌دهد اما همچنان یکی از جامع‌ترین ویراستارهای دستور زبان در موبایل محسوب می‌شود.

 ساخت حساب کاربری گرامرلی

 ساخت حساب کاربری گرامرلی و استفاده از آن در نرم افزار ورد

ویرایشگر Grammarly بسیار قوی‌تر از ویرایشگر مایکروسافت و گوگل داکس عمل می‌کند و بنابراین، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در ادامه راهنمای استفاده از گرامرلی را در نرم‌افزار ورد و گوگل داکس توضیح می‌دهیم.

نصب گرامرلی در ورد بسیار ساده و شامل مراحل زیر است:

  • وارد حساب کاربری خود در وبسایت Grammarly شوید.
  • افزونه Grammarly for Microsoft Office را دانلود کنید.
  • فایل نصب شده را اجرا کنید.

می‌توانید گرامرلی را برای Word ،Outlook یا هر دوی آن‌ها دانلود کنید. به‌محض اینکه نصب برنامه تمام شود، گرامرلی در میان برنامه‌های مایکروسافت ظاهر می‌شود. برای راه‌اندازی آن تنها لازم است ورد را باز کنید. اگر این برنامه از قبل باز است، آن را ببندید و دوباره باز کنید. اگر سیستم‌عامل کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما macOS است، با انجام مراحل زیر می‌توانید برنامه گرامرلی را به نرم افزار ورد اضافه کنید:

  • مایکروسافت ورد را باز کنید.
  • به منوی Insert بروید.
  • Get Add-ins یا Store را انتخاب کنید.
  • Grammarly را در قسمت جستجو تایپ کنید.
  • پس از یافتن برنامه، روی Add کلیک کنید.

وقتی برنامه بر روی ورد نصب شد، افزونه به‌طور خودکار در ورد نمایش داده می‌شود. به منوی بالای ورد که نگاه کنید، تب Grammarly را در آنجا خواهید دید. بر روی دکمه Enable Grammarly کلیک کنید تا این برنامه پیشنهادات خود را نمایش دهد.

 ساخت حساب کاربری گرامرلی و استفاده از آن در گوگل داکس

تا اواخر سال ۲۰۲۰، نسخه گوگل داکس برنامه گرامرلی تنها برای کاربران نسخه پرمیوم Grammarly قابل‌استفاده بود اما اکنون برای همه کاربران قابل‌استفاده است. بر خلاف برنامه ورد، Grammarly یک برنامه مخصوص برای گوگل داکس ندارد. در عوض، وقتی Grammarly Editor را بر روی گوگل کروم (Google Chrome) نصب می‌کنید، این برنامه به‌طور خودکار در گوگل داکس نیز پیشنهاداتش را ارائه می‌کند.

وقتی افزونه کروم گرامرلی را دارید، با نمایش هر نوشته در گوگل داکس، نماد Grammarly را در گوشه پایین سمت راست مشاهده می‌کنید. این برنامه همیشه در حال اجراست اما تا وقتی که بر روی آن کلیک نکنید، پیشنهادات را نشان نمی‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید در نوار کناری، اهداف نوشتاری خود را مشخص کنید.

مطالب مرتبط